کد خبر: ۳۶۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

جنجال سخنان شهردار سابق لندن درباره هیتلر

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا از صدور یک دستورعمل جدید در این حزب خبر داد. در این دستورعمل قرار است تمام اشکال نژادپرستی از جمله یهودی ستیزی ممنوع شود. تصمیم رهبر حزب کارگر در واکنش به اعتراضات صورت گرفته به سخنان جنجالی کن لوینگستون، متحد نزدیک وی صورت می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 کن لوینگستون که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ شهردار لندن بود، در سخنان خود از آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی به عنوان حامی صهیونیسم نام برده بود. او موضع آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در سال ۱۹۳۲ مبنی بر لزوم مهاجرت یهودیان به فلسطین را به مثابه «حمایت از صهیونیسم» ارزیابی کرده بود.

به گزارش یورونیوز،کن لوینگستون با وجود اعتراض های صورت گرفته روز شنبه در برابر اصرار یک مجری رادیویی حاضر نشد بابت سخنانش ابراز تأسف کند.

کن لوینگستون گفت: «من حاضر به عذرخواهی به خاطر بیان حقیقت نیستم.»

ایزاک هرزوگ، رهبر حزب کارگر اسرائیل ضمن اعتراض به سخنان کن لوینگستون در نامه ای از همتای بریتانیایی خود برای بازدید از موزه ملی هولوکاست در اسرائیل دعوت به عمل آورد.

پافشاری کن لوینگستون بر موضع خود اعتراض برخی از اعضای حزب کارگر بریتانیا را نیز برانگیخته است. جان مَن، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا از حزب کارگر روز پنجشنبه در برابر دوربین های خبرنگاران به وی اعتراض کرده بود. عضویت کن لوینگستون در حزب کارگر از روز پنجشنبه به حالت تعلیق در آمده است.

با این حال، شهردار سابق لندن در دفاع از سخنانش به اتخاذ موضعی مشابه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اشاره می کند. نخست وزیر اسرائیل در سخنانی مشابه در کنگره جهانی صهیونیسم گفته بود که اعتقاد دارد آدولف هیتلر به دنبال نابودی یهودیان نبوده و تنها قصد اخراج آنها را داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین