کد خبر: ۳۶۴۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
در صدر هیات 236 نفره از مسئولان بزرگترین شرکت‌ها و صاحبان صنایع کره‌ جنوبی

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی وارد تهران شد/جزئیات برنامه‌های خانم «پارک‌» در ایران+تصاویر

رئیس جمهور کره جنوبی وارد تهران شد.خانم «پارک گئون هی» در صدر هیات 236 نفره از جمله مسئولان بزرگترین شرکت‌ها و صاحبان صنایع کره‌ای برای سفری 3 روزه وارد تهران شد و مورد استقبال نعمت زاده وزیر صنعت قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با سفر رییس جمهور کره جنوبی به کشورمان، واردات میعانات نفتی این کشور از تهران تا ده برابر افزایش یافت و به 300 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش آفتاب، همچنین واردات صد هزار بشکه ای نفت خام این کشور از تهران بزودی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

خانم 'پارك' نخستین رییس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می كند.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی وارد تهران شد/جزئیات برنامه‌های خانم «پارک‌» در تهران+تصاویر

هیاتی متشكل از 236 نفر از مسوولان و رییسان بزرگترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور پارك را در سفر به ایران كه مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می كنند.

مقام های ارشد كره نیز از این سفر به عنوان یك دیدار تاریخی یاد كرده و افزوده اند كه «پارك» روز دوشنبه (فردا) با دكتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران مهمترین دیدار خود را از زمان برقراری روابط رسمی دو كشور از سال 1962 میلادی انجام می دهد.

رییس‌جمهور کره‌جنوبی با رهبر انقلاب دیدار می‌کند

همچنین بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، پارک عصر روز دوشنبه با آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران دیدار و درباره راه‌های افزایش روابط دو کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

کیم کیو هیون، دبیر بخش امور خارجی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی تاکید کرد: ما انتظار داریم که این سفر به عنوان یک فرصت خاص و ویژه برای پیشبرد روابط دو جانبه مد نظر قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، رییسان‌جمهور دو کشور قصد دارند درباره شرایط خاورمیانه و شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرده است که این سفر موجب تعمیق روابط تهران و سئول به خصوص پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شود.

روسای جمهوری دو كشور در این دیدار علاوه بر موضوعات مرتبط با راههای گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

جست وجوی راههای تقویت همكاری مشترك در حوزه های انرژی، بانك و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی از جمله محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو كشور علام شده است و

اسناد متعددی در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری توسط مقامهای عالیرتبه ایران و كره جنوبی، امضا خواهد شد.

در جریان سفر رییس جمهوری كره جنوبی به تهران كه تا چهاردهم اردیبهشت ماه (پس فردا) ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شركتهای كره ای در پروژه های اقتصادی ایران، با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو كشور در تهران برگزار می شود.

خبرگزاری یونهاپ از كره امروز گزارش كرد كه ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و كره نمی تواند شریك به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین