کد خبر: ۳۶۴۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
اوباما: سال دیگر در جای من، کسی نیست جز 'او'

در "شام‌آخر" اوباما با خبرنگاران چه گذشت؟/ از طنزپردازی اوباما علیه ترامپ تا کنایه‌ به جمهوری‌‌خواهان+عکس و فیلم

باراک اوباما در مراسم ضیافت ویژه با خبرنگاران و روزنامه نگاران آمریکایی با عنوان انجمن خبرنگاران حوزه کاخ سفید در واشنگتن حاضر شد؛ مراسمی که بازتاب گسترده ای داشت. رئیس جمهوی ایالات منحده آمریکا، در پایان این میهمانی که توام با شوخی برگزار شد، تصاویری از خودش پخش کرد با موضوع دو سال پس از پایان دوران ریاست جمهوری که به هرکجا می رفت، مردم او را تحویل نمی‌گرفتند و حتی جوابش را نمی دادند! اوباما در توضیح این تصاویر گفت، این است پایان کار ما!
آفتاب‌‌نیوز :
 یکصد و دومین میهمانی سالانه خبرنگاران در کاخ سفید، شب گذشته در واشنگتن دی سی در حالی برگزار شد که «دونالد ترامپ» سوژه خنده این مراسم شد.

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده شب گذشته در آخرین شام خود با خبرنگاران تمام صحبت‌های 8 سال گذشته ریاست جمهوری خود را در غالب شوخی به مدعوین این مراسم گفت که رفتار و شیطنت وی در این مراسم به شدت مورد واکنش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب، در بخشی از این فیلم که از شبکه خبری سی ان ان منتشر شده است اوباما به انتخابات پیش رو پرداخته است و با استهزاء گرفتن کاندیدها، فضای خنده و شادی را برای حضار فراهم می کند نکته قابل توجه این است که رئیس جمهور ایالات متحده در این فیلم کاندیدهای جمهوری‌خواه را به سخره می گیرد و از حضور سندرز قدرانی و در مورد کلینتون سکوت اختیار می‌کند و در اخر میکروفن خود را به نشانه پایان کار خود به زمین می اندازد.

همچنین اوباما تاکید کرد: در شش ماه آینده من همانند اردکی لنگ خواهم بود که کاری از من بر نمی آید به این صورت که کنگره، به حرف من گوش نخواهند کرد و سران جمهوری خواهان به تلفن من جواب نخواهند داد! زمان می برد تا به این وضع‌، عادت کنم. نمی دانم با این وضع، چه کنم! ما امشب چهره جدید و باهوش حزب دموکرات یعنی آقای برنی سندرز (نامزد ریاست جمهوری آمریکا) را نیز در جمع خودمان داریم.»

سخنرانی و شوخی‌های اوباما با ترامپ و کارکرد کنگره در 8 سال گذشته را در ذیل بخوانید:

باراک اوباما در مراسم ضیافت ویژه با خبرنگاران و روزنامه نگاران آمریکایی با عنوان انجمن خبرنگاران حوزه کاخ سفید در واشنگتن حاضر شد. 

اوباما در بخشی از این برنامه گفت: هشت سال پیش گفتم که باید لحن موجود در فضای سیاسی آمریکا تغییر کند. وقتی به گذشته نگاه می کنم باید بگویم که باید به صورت بسیار مشخص تری صحبت می کردم.



هشت سال پیش من مردی جوان بودم. اما حالا چی شده ام! موهای سرم سفید شده است. شمارش معکوس برای مرگم آغاز شده است! اما میشل (همسرم) حتی یک روز هم پیرتر نشده است. اگر به عکس ها هم نگاه کنید دقیقا متوجه مسئله می شوید. زمان می گذرد.

- یكصد و دومین میهمانی سالانه خبرنگاران در كاخ سفید، شب گذشته در واشنگتن دی سی در حالی برگزار شد كه «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریكا سوژه اصلی «باراك اوباما» برای شوخی بود.

شوخی با ترامپ؛ منوی اصلی شام آخر اوباما با خبرنگاران

در این زمینه ایرنا به نقل از  شبكه تلویزیونی فرانس24 روز یكشنبه گزارش داد: در این میهمانی كه آخرین میهمانی شام «باراك اوباما» بود هیچ یك از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا و همچنین هیلاری كلینتون هم حزبی اوباما (حزب دمكرات) حضور نداشتند اما سه هزار نفر از خبرنگاران، سیاستمداران و هنرمندان دعوت شده بودند.

اوباما در میهمانی شب گذشته در بخشی از سخنانش گفت: «سال دیگر در همین موقع فرد دیگری به جای من در اینجا خواهد بود و حدس بزنید كه كسی نیست جز 'او'.»

 اوباما ضمیر مونث She به كار برد كه اشاره به هیلاری كلینتون تنها كاندیدای زن انتخابات ریاست جمهوری آمریكا دارد.

بر اساس گزارش فرانس 24، رئیس جمهوری آمریكا دراین میهمانی كه با عنوان 'شام سالانه خبرنگاران' در كاخ سفید خوانده می شود، همچون گذشته دونالد ترامپ را با مطالب طنزآمیز خطاب قرار داد.

اوباما در بخش دیگری از طنزهای خود درمورد ترامپ در حالیكه می خندید، گفت: ««گفته می شود كه ترامپ تجربه سیاست خارجی برای ریاست جمهوری را ندارد اما وی طی این مدت با بسیاری از رهبران جهان همچون 'بانوی شایسته' سوئد، 'بانوی شایسته' آرژانتین و 'بانوی شایسته' جمهوری آذربایجان دیدار داشته است.» با گفتن این جملات اوباما، حضار بسیار خندیدند.

خبرنگار فرانس 24 از كاخ سفید گزارش داد: رئیس جمهوری آمریكا دست به اقدام نادری درطنز‌پردازی علیه ترامپ زد و پنج دقیقه را به ترامپ اختصاص داد.



این خبرنگار افزود: تنها نامزد ریاست جمهوری كه در مراسم شام شب گذشته شركت داشت 'برنی سندرز' نامزد انتخابات ریاست جمهوریخواه از حزب دمكرات بود.

خبرنگار فرانس 24 گفت: شاید ترامپ كار درستی كرد كه شب گذشته دراین میهمانی حضور نداشت چراكه وی پیش بینی می كرد كه با طنزهای اوباما مواجه خواهد شد. طنز قرار گرفتن ترامپ در این جمع كه وی شب گذشته در آن غیبت داشت، مسبوق به سابقه است.

شبكه تلویزیونی سی. ان. ان روز گذشته (شنبه) درویژه برنامه ای گزارش داد: ترامپ سال 2011 میلادی بنا به دعوت نشریه 'واشنگتن پست' دراین مراسم شركت داشت كه به شدت از سوی كمدین آمریكایی و شخص باراك اوباما مورد هجمه قرار گرفت.

'سث میرز' (Seth Meyers) كمدین آمریكایی در آن تاریخ كه ترامپ در آن حضور داشت، خطاب به حضار گفت: ترامپ گفته است كه می خواهد بعنوان رئیس جمهوری آمریكا از حزب جمهوریخواه نامزد شود كه من آن را یك 'جوك' فرض می كنم.

به گزارش خبرآنلاین، اوباما نیز در آن زمان كه به تازگی اسناد مربوط به گواهی تولد خود را كه درپی انتقادهای فراوان ازجمله شخص ترامپ، منتشر كرده بود، ترامپ را در آن شب مورد هجمه های خود قرار داد.

'دیوید اگزلرود' (David Axelrod ) مشاور سابق كاخ سفید به سی. ان.ان گفت كه ترامپ با طنزهای ویرانگری در آن شب مواجه شد.

تصویر سی.ان.ان از لحظه شوخی اوباما با ترامپ سال گذشته در همین میهمانی

در

سی ان ان گزارش داد: هرچند كه وی گفت بود كه از آن شب لذت برده اما ظاهر وی چنین نشان نمی داد.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز ریاست جمهوری 2016 آمریكا از حزب جمهوریخواه اكنون درانتخابات درون حزبی با پیروزی در 27 ایالت و كسب 991 'آرا نمایندگان' از یك هزار و 237 آرا مورد نیاز، از سایر رقبای هم حزبی خود همچون 'تد كروز' و 'جان كیسیك' پیشتاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین