کد خبر: ۳۶۴۹۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

دستور ویژه وزیر بهداشت درباره خودکشی در بیمارستان

وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود دستور داد به دو حادثه قصور پزشکی منجر به مرگ را بررسی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی مرگ خودخواسته یک بیمار در بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی در تهران به علت همراه نداشتن پول، وزیر بهداشت به معاون درمان و قائم مقام خود ماموریت داد تا این موضوع را بررسی کنند.  
 
هاشمی با توجه به اینکه این بیمارستان زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است؛ از منظر حقوق بیمار، خواستار رسیدگی به این موضوع شده است. 
 
همچنین وزیر بهداشت در مورد مرگ یک بیمار به علت جراحی اشتباه پا دستور رسیدگی صادر کرده است. 
 
گفتنی است چند روز قبل بیماری اهل شهرستان بوئین زهرا  قزوین وقتی برای درمان به بیمارستان میلاد تهران مراجعه می کند متوجه تمام شدن اعتبار دفترچه اش می شود. مسئولان بیمارستان نیز برای درمان او طلب وجه نقد می کنند. 
 
به گزارش خبرگزاری میزان، مرد 47 ساله وقتی با درخواست 300 هزار تومانی بیمارستان روبرو شد، از کادر درمانی خواست   درمان را آغاز کنند تا بستگانش برای او پول بیاوردند اما کادر درمانی از این کار خودداری کرده و مرد میانسال نیز با پریدن از ازتفاع در بیمارستان دچار مرگ خود خواسته شد.
 
در حادثه دیگری که در شهر اراک رخ داد، پیر مرد 74 ساله برای درمان پایش به بیمارستانی دولتی مراجعه کرد اما پزشکان به اشتباه پای دیگر او را عمل کرده و موجب شدند تا او جانش را از دست دهد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
جهان
|
United States of America
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
باسلام دربیمارستان طالقانی کرمانشاه تابرگ تسویه حساب تحویل بخش اورژانس نشود هیچگونه خدماتی به بیمار مصدوم و یامجروح که نیاز فوری به خدمات پزشکی دارد داده نمیشود ماده 2 قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی مصوب سال 1354 تکالیف مراکزدرمانی رادرچنین مواردی مشخص نموده بجای صدوربخشنامه های متعدد ، بیمارستانها رابه وظایف قانونی ملزم نمایند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
نمی دونم منفی بزنم یا مثبت! باید به کارکرد بهداشت و درمان کرمانشاه منفی زد و به کامنت دوست عزیز جهان مثبت
یک هموطن دوستدار آفتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
سلام بر عزیزان آفتابی
بیائید در نحوه گویش خبر هم آفتابی تر باشیم.
آیا اگر به جای یک پا، پای دیگر را عمل کنند و حتی قطع کنند، بیمار باید بمیرد؟ خیلی از موارد وجود دارد که با عمل جراحی عوارض دیگری ایجاد می شود (قابل پیشگیری یا غیر قابل پیشگیری) و بیشتر از آن بیمارانی هستند که با دست پزشکان فرهیخته و متعهد کشورمان بهبود پیدا می کنند. پس بیائید زود قضاوت نکنیم و قضاوت را به مسئولان قضاوت بسپاریم. و ما فقط گزارش گر باشیم. علت فوت بیمار باید بررسی گردد و ارتباط آن با جراحی اشتباه پا ثابت شود. و اگر دادگاه یا نظام پزشکی حکمی برای "مرگ در اثر جراحی اشتباه پا" و نه صرفا برای "جراحی اشتباه پا" صادر کرد، با نقل از منبع خبر را منتشر کنیم. در این صورت است که نه تنها عدالت را رعایت کرده ایم، سبب بهبود وضع درمان کشور خواهیم شد. وگرنه با ایجاد فضای ناامنی در جامعه خادمان سلامت کشور وضع را بدتر خواهیم کرد.
لطفا منتشر بفرمائید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین