کد خبر: ۳۶۵۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

توصیف رسانه كره‌ای از سفر «پارك» به ایران: 50 ساعت پركار اما مفید برای رئیس جمهور كره در تهران

با گذشت حدود 24 ساعت از ورود «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی به ایران، رسانه های منطقه بویژه كره با بازتاب دادن این سفر در سطحی گسترده، اعزام هیات عالی سیاسی و اقتصادی این كشور به تهران را بی نظیر توصیف كرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه های كره ای، اعم از روزنامه ها، سایت های خبری و رادیو و تلویزیون این كشور طی دیروز (یكشنبه) و امروز (دوشنبه) در گزارش های مختلف خبری خود توجه ویژه ای به این سفر داشتند و گزارش های مختلفی از آن را منتشر كرده اند.

«كوریا هرالد»، یكی از روزنامه هایی است كه امروز در گزارشی مشروح به این سفر پرداخت و اعلام كرد كه «پارك گئون هی» در ایران 50 ساعت كاری پرمشغله اما پربار خواهد داشت.

این رسانه خاطرنشان كرد كه این سفر از آن جهت اهمیت دارد كه بی نظیر و بی سابقه است چرا كه رئیس جمهور با بزرگترین هیات تجاری و با بیش از 236 بازرگان و رئیسان شركت های بزرگ به تهران رفته است.

روزنامه با اشاره به آغاز سفر از روز یكشنبه (دیروز) نوشت: «پارك» در ایران برنامه های فراوانی دارد كه شامل دیدار سران، حضور در همایش های تجاری و رویدادهای فرهنگی و همچنین مراسم امضای چندین توافقنامه و تفاهمنامه است.

روابط دوجانبه، تقویت همكاری های اقتصادی، گسترش تبادلات تجاری، همكاری بیشتر در عرصه انرژی و موضوع هسته ای شبه جزیره كره از اهم مسائلی است كه بر اساس این گزارش «پارك» در دیدارهایش در ایران آنها را پیگیری كرده و سه روز پرمشغله را برایش رقم خواهد زد.

رئیس جمهور كره جنوبی نیز قبل از عزیمت به تهران گفته بود كه در جریان این سفر تبادلات سیاسی با ایران افزایش می یابد و برنامه كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور كه وزیران تجارت و بازرگانی دو طرف برگزاری آن را بر عهده دارند، پیگیری می شود.

«هرالد» می نویسد كه رئیس جمهور كره قرار است روز سه شنبه نیز در یك همایش تجاری كه در واقع آغاز تشكیل یك شبكه تجاری میان دو كشور به حساب می آید هم شركت كند.

حضور در برنامه های فرهنگی دو كشور، جشنواره پخت غذا و دیدار با كره ای های مقیم در ایران از دیگر برنامه های وی در تهران است كه از دیدگاه این رسانه، بسیار فشرده و پرمشغله می باشد.

«چی تائه وون» رئیس گروه انرژی اس كی، «كوان اوهجون» رئیس شركت پاسكو، «چون یانگ هو» رییس گروه هانگ جین و «كو چائول» رئیس گروه ال اس كره جنوبی از مهمترین مهره های تجاری هستند كه به نوشته روزنامه هرالد، «پارك» را در سفر به ایران همراهی كرده اند.

راه آهن، بنادر، راهسازی، پزشكی، علوم و فنون، انرژی و منابع آب از جمله مهمترین عرصه های مورد بحث همكاری دو كشور در این سفر گزارش شده است.

«هرالد» همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به سخنان رئیس جمهوری این كشور درباره مسئله هسته ای كره شمالی اشاره كرده است كه گفت: «موضوع هسته ای این كشور با ایران كاملا متفاوت است. برنامه تسلیحاتی هسته ای كره شمالی با آزمایش های اتمی همراه شده است و این كشور خود را از برنامه های بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی و كنوانسیون منع این تسلیحات خارج كرده است.»

خانم «پارك» كه نخستین رئیس جمهوری كره جنوبی است از ایران دیدار می كند، دیروز یكشنبه در راس یك هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران وارد تهران شد.
مبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین