کد خبر: ۳۶۵۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

برنامه های دیدارهای صالحی در پراگ

وزارت امور خارجه جمهوری چک روز دوشنبه دربیانیه ای با اعلام سفر رسمی معاون رییس جمهوری اسلامی و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به جمهوری چک اعلام کرد که علی اکبر صالحی با رهبران جمهوری چک در پراگ دیدار می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس از پراگ، وزارت امور خارجه جمهوری چك در این بیانیه افزود: صالحی در این سفر دو روزه بر توسعه همكاری های دوجانبه هسته ای متمركز خواهد بود.

چك اعلان كرده است: در نظارت بهتر بین المللی بر برنامه هسته ای ایران، مشاركت خواهد كرد.
ایران نیز خواستار كمك كشورهای اروپایی برای بهبودی برنامه مسالمت آمیز هسته ای خود است.
تحریم های غرب علیه ایران در پی توافق هسته ای سال گذشته میلادی میان ایران و قدرت های جهانی درباره اعمال محدودیت هایی بر فعالیت هایی هسته ای این كشور، لغو شد.
ایران تاكید می كند كه اهداف برنامه هسته ای این كشور صرفا غیرنظامی و مسالمت آمیز است.
بر اساس این بیانیه، صالحی در پراگ با نخست وزیر، و وزیران امور خارجه، صنعت و تجارت و رییس سازمان انرژی هسته ای این كشور، دیدار می كند.

به گزارش ایرنا، صالحی روز یكشنبه برای دیدار رسمی دو روزه از چك، وارد پراگ شد و مورد استقبال مارتین تلاپا معاون وزیر امور خارجه این كشور، قرار گرفت.
علی اكبر صالحی قرار است در این سفر با سوبوتكا نخست وزیر، زائورالك وزیر امور خارجه و ملادك وزیر صنعت و تجارت چك، دیدار و گفت وگو كند.

دیدار با رئیس ایمنی هسته ای چك و مشاهده توانمندی های پژوهشی و فنی جمهوری این كشور در حوزه هسته ای، از دیگر برنامه های رییس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به جمهوری چك اعلام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین