کد خبر: ۳۶۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

فرار از بیماری‌های قلبی و دیابت با شکلات تلخ

محققان دریافته اند مصرف روزانه شکلات تلخ (دارک شکلات) می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در این مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه وارویک انگلستان با تحلیل داده های ۱۱۵۳ فرد در رده سنی ۱۸ تا ۶۹ سال دریافتند افرادی که روزی ۱۰۰ گرم شکلات مصرف می کردند مقاومت انسولین شان کاهش یافته و آنزیم های کبد بهبود یافته بود. حساسیت انسولین فاکتور پرخطر بیمای قلبی-عروقی است.

در این تحلیل و بررسی، فاکتورهای مرتبط با سبک زندگی و رژیم غذایی، از جمله مصرف همزمان چای و قهوه هم مدنظر قرار گرفت. توجه به این دو نوشیدنی از آن جهت بود که هر دو می توانند دارای میزان بالای پلی فنول باشند، ماده ای که تاثیرات مفید قلبی ناشی از آن است.

به گزارش مهر، ساوریو استرانگس، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «محصولات تولیدشده از کاکائو برای بهبود سلامت عملکرد قلب توصیه می شوند. کارشناسان تغذیه و سلامت مصرف طیف وسیعی از مواد خوراکی سرشار از فیتوشیمیایی را که شکلات تلخ هم حاوی مقادیر نسبی این ماده است توصیه می کنند.»

همچنین محققان این مطالعه دریافتند بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان ادعا می کردند که به طورمیانگین روزی ۲۴.۸ گرم شکلات می خورند. افرادی که ادعا می کردند شکلات مصرف می کنند افرادی جوان تر و دارای تحرک فیزیکی بیشتر و دارای سطح تحصیلات بالاتر بودند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین