کد خبر: ۳۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

از گوش پاک‌کن استفاده نکنید

یک متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: استفاده از گوش پاک کن روند خروج جرم گوش را مختل می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر مریم اعتمادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند خروج جرم گوش خودبخود انجام می‌شود، از این رو نیازی به استفاده از گوش پاک کن نیست.

وی تصریح کرد: گوش پاک کن روند خروج جرم گوش را مختل کرده و آن را به سمت داخل هدایت می‌کند و موجب انباشت جرم در گوش می‌شود. در برخی موارد به دلیل استفاده بیش از حد از هندزفری، دستکاری گوش، استفاده از گوش پاک کن یا ترشح بیش از حد جرم، گوش نیاز به پاکسازی جرم دارد.

این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: برای این پاکسازی نیاز به مراجعه به پزشک عمومی یا پیراپزشک است تا گوش را شست‌وشو دهند. در برخی موارد نیز نیاز به مراجعه به متخصص گوش، حلق و بینی است که عمل ساکشن را انجام دهند تا جرم گوش تخلیه شود.

اعتمادی به اعتقاد برخی که جرم‌گیری گوش را موجب جرم ساز شدن گوش می‌دانند اشاره کرد و افزود: این امر به هیچ عنوان صحت ندارد و در برخی افراد گوش ترشح چربی بسیاری دارد و نیاز است جرم گیری بطور مداوم انجام شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی توصیه کرد: افراد در حالت عادی بعد از استحمام با استفاده از سشوار از فاصله 20 تا 30 سانتی متری داخل گوش را خشک کنند و از بکار بردن هر گونه وسیله مانند حوله و گوش پاک کن برای خشک کردن داخل گوش خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین