کد خبر: ۳۶۵۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

زنگنه: چهار میلیارد دلار به ارزش پتروشیمی كشور افزوده می شود

وزیر نفت گفت: امسال بیش از چهار میلیارد دلار به ارزش پتروشیمی كشور افزوده خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان افزود: در سال جاری بیش از هشت میلیون تن به تولید پتروشیمی كشوراضافه می شود كه از این بین 2 میلیون تن متانول كاوه، 1.7 میلیون تن كود اوره، 1.7 میلیون تن پردیس 2 و یك میلیون تن نیز در بخش واحدهای دیگر است.

به گزارش ایرنا، به گفته وی ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی كاویان 2 میلیون تن است كه یك میلیون تن آن اكنون فعال بوده و ظرفیت تولید یك میلیون تن دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وزیر نفت یادآور شد: پتروشیمی از بارزترین شاخص های اقتصاد مقاومتی است كه از خام فروشی جلوگیری می كند و منجر به اشتغال زایی، درون زایی و برون گرایی كه از ویژگی های اقتصاد مقاومتی است می شود.

وی همچنین با اشاره به این كه امسال 2 مجتمع پتروشیمی كردستان و مهاباد راه اندازی می شود گفت: با گشایش این 2 مجتمع 960 هزار تن به تولید پلی اتیلن ها و سایر پلیمرها اضافه می شود .
زنگنه در خصوص پتروشیمی لرستان نیز گفت: این مجتمع به صورت 100 درصد به بخش خصوصی واگذار شده است كه از جمله بزرگترین سرمایه گذاری های انجام شده به شمار می شود و 400 میلیون دلار ارزش دارد.

وی اظهار داشت: از این پس وظیفه مسئولان استانی است كه از این سرمایه گذاری ها به بهترین شكل استفاده كنند و اجازه داده نشود كه حتی یك تن از محصولات به صورت خام از استان خارج شود.
مجتمع پتروشیمی لرستان امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین