کد خبر: ۳۶۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

شوك امنيتي قتل 6عضو خانواده يك پليس در روسيه

شوك امنيتي قتل يك سرهنگ پليس و پنج عضو خانواده وي در استان ساماراي روسيه با وجود بازداشت متهمان كشتار خانوادگي پس از بسيج پليس و اعزام ماموران ويژه سازمان امنيت از مسكو همچنان ادامه دارد و حتي به مجلس شوراي فدراسيون اين كشور نيز كشيده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان هاي امنيتي روسيه سه فرد مظنون به قتل «آندره گوشتا» رئيس سابق اداره پليس شهر «سيزران» در استان سامارا را كه از اتباع ازبكستان و قزاقستان هستند، دستگير كردند.

بنا به اعلام روزنامه هاي نوويه ايزوستيا و ماسكوفسكي كامسامولتس، بازداشت شدگان كه به ارتكاب قتل اعتراف كرده اند، امروز (سه شنبه) براي تفهيم اتهام به دادگاه سامارا منتقل شده اند.
شش عضو اين خانواده 10 روز پيش در حمله شبانه گروهي از مهاجمان در خانه و هنگامي كه خواب بودند كشته شدند و فقط يك دختر خردسال زنده ماند كه به علت شدت جراحت در بيمارستان بستري شده است.

گزارش شده است كه از خانه بازداشت شدگان، وسيله قتل و برخي اشياي به سرقت رفته از محل از جمله كارت شناسايي گوشتا به دست آمد كه نشانه انگيزه سرقت بوده است.
همچنين احتمال مي رود افزون بر افراد بازداشت شده چند تبعه قرقيزستان نيز در اين كشتار خانوادگي شركت كرده باشند.

قتل رئيس سابق اداره پليس شهر سيزران و خانواده اش در روسيه سر و صداي زيادي به دنبال داشت و زبده ترين ماموران و كارشناسان جنايي در قالب چند گروه براي تحقيق عازم سامارا شدند.
همچنين گزارش شده متهمان با احتمال اينكه سرهنگ گوشتا هنگام رياست اداره پليس رشوه دريافت كرده و دارايي زيادي دارد، نقشه سرقت را طراحي كرده بوند كه به مرگ اعضاي خانواده اش منجر شد.

پس از بازتاب گسترده اين واقعه، برخي نمايندگان در شوراي فدراسيون روسيه بحث لغو نظام سفر بدون رواديد بين اين كشور و كشورهاي آسياي ميانه را مطرح كرده اند كه در صورت تصويب مي تواند محدوديت هاي زياد اقتصادي و اجتماعي براي اين كشورها فراهم كند.

به گزارش ایرنا،‌اسفند ماه سال گذشته نيز اقدام يك پرستار 38 ساله شهروند ازبكستان در كشتن يك كودك چهار ساله روسي در مسكو، همراه بردن سر مقتول به خيابان و نمايش عمومي آن با فريادهاي بلند، سبب توجه ويژه رسانه ها به لزوم اتخاذ تدابير پيشگيرانه در رابطه با كنترل حضور و فعاليت اتباع كشورهاي آسياي ميانه در روسيه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین