کد خبر: ۳۶۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

گلناز جمشیدی:برای نخستین بار در قالب کنسرت بانوان به صحنه می‌رویم/وقت آن رسیده تا دولت به موسیقی بانوان یاری رساند

سرپرست گروه موسیقی بانوان ˝نریمان˝ معتقد است وقت آن رسیده است که دولت با افزایش بیش از پیش تبلیغات در حوزه موسیقی بانوان به رونق موسیقی کشور در این بخش یاری رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه موسیقی بانوان "نریمان" به سرپرستی گلناز جمشیدی ساعت 20 روز چهارشنبه 22 اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

گلناز جمشیدی دراین‌باره گفت: پیش از این و از سال 84 در یک گروه مختلط کنسرت‌های بسیاری را در ایران و دیگر کشورها برگزار کردیم و این بار برای نخستین بار است که در قالب کنسرت بانوان به صحنه می‌رویم.

او درباره قطعات این کنسرت توضیح داد: در بخش نخست قطعات ایرانی در قالب آواز دشتی و دستگاه شور اجرا می‌شود که به نوعی همان موسیقی سنتی ایرانی و نوآوری شده است.

جمشیدی افزود: بخش دوم این کنسرت به تلفیق قطعات آوازی سنتی و آواز ارمنی اختصاص دارد که اجرای آن توسط تنی یعقوبیان خواهد بود.

این هنرمند فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر با اشاره به لزوم افزایش تبلیغات و فرهنگسازی برای کنسرت بانوان بیان کرد: وقت آن رسیده تا دولت با افزایش بیش از پیش تبلیغات در حوزه موسیقی بانوان به رونق موسیقی کشور در این بخش یاری رساند و پروسه زمان‌بر دریافت مجوز اجرا هم کمی کوتاه‌تر از زمان فعلی باشد تا گروه‌ها با انگیزه بیشتر اقدام به برگزاری این دست کنسرت‌ها کنند.

او درباره فعالیت آموزشگاه موسیقی خود توضیح داد: آموزشگاه موسیقی زریاب در سال 1384 با هدف ارتقا سطح آموزش موسیقی در آموزشگاه‌های آزاد تأسیس شد و این آموزشگاه برای بالا بردن توان هنرجویان در اجرای موسیقی اقدام به تشکیل کلاس‌های گروه‌نوازی و برگزاری کنسرت‌های مستمر کرده است.

آوا پازوکی (آواز ایرانی)، تنی یعقوبیان (آواز ارمنی)، مرجان راوندی (عود)، سارا هستی (کمانچه)، مریم ملأ (تنبک) و الهام کاظمی (سه‌تار) اعضای گروه موسیقی بانوان نریمان را تشکیل می‌دهند که گلناز جمشیدی، نوازنده باتجربه سنتور را در این کنسرت همراهی می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین