کد خبر: ۳۶۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
ایران جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم است

توصیه‌های هاشمی به‌مجلس و انتقاد از برخی‌رسانه‌ها؛ به‌گونه‌ای عمل‌کنیم که مردم راضی باشند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار اعضای جبهه تدبیر و توسعه و جمعی از منتخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی و فارغ‌التحصیلان معلول و مدیران آموزش و پرورش استثنایی کشور، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، به زندگی سراسر رنج ایشان در زندان‌ها و محدودیت‌های شدید حکومت بنی‌عباس اشاره کرد و گفت: تحمل سختی‌های زندان‌های نمور بغداد، این امام مظلوم را در میان ائمه (ع) از این نظر برجسته کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار اعضای جبهه تدبیر و توسعه و جمعی از منتخبین دوره دهم مجلس شورای اسلامی و فارغ‌التحصیلان معلول و مدیران آموزش و پرورش استثنایی کشور، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، به زندگی سراسر رنج ایشان در زندان‌ها و محدودیت‌های شدید حکومت بنی‌عباس اشاره کرد و گفت: تحمل سختی‌های زندان‌های نمور بغداد، این امام مظلوم را در میان ائمه (ع) از این نظر برجسته کرد.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با اشاره به اتمام انتخابات مجلس و تبریک به منتخبین مردم، بر جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در کشور، وجود نهادها و شورای‌های فراوان است که گاهی قانون‌گذاری هم دارند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به آغاز تدوین سیاست‌های کلی قانون‌گذاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام که خواسته مقام معظم رهبری است، گفت: با تدوین این سیاست‌ها، فضای روشنی برای قانون‌گذاری ایجاد می‌شود تا از موازی‌کاری‌ها که بعضاً قوانین ناسخ همدیگر تصویب می‌شود، جلوگیری گردد.

آیت‌الله هاشمی: ایران جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم است

ایشان با بیان این نکته که «وظیفه مسؤولان کشور در بخش‌های مختلف جامعه برای تداوم امنیت کشور در آینده مهم و خطیر است»، به اوضاع نا آرام منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی و تکثیر قارچ گونه آنها اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهای مهم کشور، مجلس شورای اسلامی است که باید با اطلاع کامل از اوضاع منطقه و آشنایی به زوایای پیدا و پنهان کشور و قانون اساسی، با کلیت نظام و قوا و نهادهای مختلف هماهنگ باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اهداف خلق گروه‌های تروریستی را برای دنیای اسلام خطرناک توصیف کرد و گفت: البته آتشی را که استعمارگران در کشورهای اسلامی روشن کرده‌اند، دامان آنان را گرفته و با توجه به سربازگیری‌های تروریست‌ها از کشورهای مختلف، بعید نیست در آینده گسترش بیشتری یابند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از آخرین تحولات منطقه، گفت: ایران جزیره‌ای امن در میان اقیانوس متلاطم تروریسم است و باید برای حفظ این حالت و تقویت امنیت کشور، برنامه‌ریزی کرد.

ایشان با اشاره به سوابق تقریباً 10 ساله خویش در مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر ضرورت آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی و آیین‌نامه‌ها،  آگاهی از اوضاع داخلی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بهترین سرمایه برای اظهارنظر و تصمیم‌گیری نمایندگان مجلس است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از رشد آگاهی مردم، گسترش تحصیلات عالیه در اقصی نقاط کشور و وجود ابزار اطلاع‌رسانی در همه سطوح و اقشار جامعه، صداقت، شجاعت، آگاهی و آشنایی با مسایل را از ضرورت‌های ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با توجه به وجود تریبون باز کشور در مجلس و علاقه مردم به مجموعه مباحث مجلس، موضع‌گیری‌های اصولی و منطقی، علاوه بر افزایش اعتبار مجلس، باعث تقویت اعتماد مردم به مسؤولان می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «متأسفانه بعضی از رسانه‌ها و تریبون‌ها، حتی در ابعاد ملی، به دلایل و اغراض سیاسی و جناحی، سعی در وارونه جلوه دادن مسایل و کتمان بعضی از حقایق دارند»، گفت: در زمانه‌ای که به خاطر گسترش اطلاع‌رسانی، مردم از همه مسایل در کمترین زمان ممکن خبر دارند، باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت ایران به عنوان وفادارترین مردم، از نمایندگان و مسؤولان راضی باشند.

ایشان با تأکید بر این نکته که «جوانان ایران که امتحان خود را در دوره‌های مختلف با سربلندی پس داده‌اند»، گفت: تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق تولید، علاوه بر تأثیرات ملی، در میان نسل جوان و خانواده‌های آنان مؤثر است و نباید درباره مسایلی که مردم در زندگی خویش لمس می‌کنند، آمارهای غیرواقعی داد.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخابات 7 اسفند و دهم اردیبهشت ماه و نتایج آن، بر اهمیت اعتدال از دید مردم تأکید کرد و گفت: مردم با انتخاب خویش در میان انواع سلیقه‌ها و مواضع سیاسی به روشنی اعلام کرده‌اند که چه می‌خواهند و باید در راستای خواسته‌های مردم برنامه‌ریزی و فعالیت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتخاب 18 زن در مجلس شورای اسلامی را نشانه‌ای از ارتقای جایگاه زنان در انقلاب دانست و گفت: زنان ایران پس از انقلاب اسلامی، ثابت کرده‌اند که ظرفیت و زمینه پذیرش مسؤولیت‌های ملی بیشتری را دارند.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر مردمی بودن نظام اسلامی در همه مقاطع تاریخی، مخصوصاً در شرایط فعلی، گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که درب‌های آگاهی به روی همگان باز است و مواضع و اظهارنظرها باید براساس عقل و منطق باشد، تا مقبولیت عام یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به افراط و تفریط‌های که بعضی از گروه‌های سیاسی در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی داشته‌اند، گفت: همیشه مردم به احزاب و گروه‌هایی که از مسیر اعتدال خارج شده‌اند، با فریاد خاموش رأی در انتخابات یادآوری کرده و تذکر داده‌اند که باید از افراط و تفریط و شعارهای مردم فریب دوری کرد.

ایشان در ادامه سخنان خویش با برشمردن ویژگی‌های جغرافیایی، تاریخی، دینی، طبیعی و تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، گفت: با در نظر گرفتن همه‌ی ویژگی‌ها، کشور ایران امن‌ترین، مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین کشور دنیا برای سرمایه‌گذاری‌هاست و جغرافیای آن به گونه‌ای است که چهارراه ارتباطی شرق، غرب، جنوب و شمال جهان شده است.

ایشان با بیان این جمله که «ساختار نظام اسلامی براساس تعالیم اهل بیت(ع) چیده شده است»، گفت: باید از این انقلاب که مردمی‌ترین نظام و اسلامی‌ترین ساختار در تاریخ پس از صدر اسلام است، حفاظت کنیم و نباید عملکرد منفی بعضی‌ها و برخی مقاطع را، به ساختار و اسلام ربط دهیم که البته مردم کسانی را که عملکرد ناهنجار و منفی داشته باشند را، در انتخابات کنار می‌زنند.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش پایانی سخنان خویش، گفت: من تا زنده‌ام در خدمت جامعه خواهم بود، چون دلم برای این کشور، نظام، مردم و جوانان می‌سوزد، چون می‌دانم در ایران علاوه بر منابع غنی مادی، انسان‌های فرهیخته‌ فراوانی داریم که خدمت به آنان، برای هر مسؤولی افتخار خواهد بود.

در آغاز این دیدار آقای رحمان مخاطب، دبیر کل جبهه تدبیر و توسعه، آقای احمد انارکی، منتخب مردم از حوزه انتخابیه انار و رفسنجان، خانم زهرا ساعی، منتخب تبریز، آذرشهر و اسکو، احمدعلی کی‌خواه، نماینده و منتخب مردم در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و خانم مهین زورقی، معلم 30 ساله دانش آموزان مجتمع نابینایان نرجس، ضمن ارائه گزارشی از حوزه‌های  فعالیت‌های خویش، به بیان دیدگاه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کشور به ویژه پس از انتخابات اخیر پرداختند.

همچنین در این مراسم گزارشی از وضعیت روشندلان و مناسبت‌های فرهنگی و آموزشی آنان ارائه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین