کد خبر: ۳۶۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

روحانی پس از دریافت استوارنامه سفرا:ایران از گسترش روابط استقبال می‌کند

سفیر جدید آکردیته توگو، اوکراین و بنگلادش در تهران استوارنامه خود را به رییس‌جمهور کشورمان تقدیم کردند.
آفتاب‌‌نیوز : گسترش روابط و همکاری ‌با کشورهای آفریقایی از سیاست‌های اصولی ایران است

رییس‌ جمهوری در دیدار «محمد سعد اورو ساما» سفیر جدید آکردیته توگو در تهران،گفت: گسترش روابط و همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاص و ویژه‌ای برای روابط دوستانه با کشور آفریقایی توگو قائل است،‌ اظهار امیدورای کرد در آینده شاهد توسعه همکاری‌ها و ارتقاء سطح مناسبات همه جانبه تهران – لومه باشیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر همکاری ایران و توگو در زمینه حل و فصل مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط و مناسبات خود با توگو را در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سایر بخش‌های مورد علاقه دو کشور گسترش دهد.

«محمد سعد اورو ساما» سفیر جدید آکردیته توگو نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری به علاقمندی و احترام دولت و ملت کشورش به ملت و دولت ایران اشاره و از جانب رییس‌ جمهوری توگو از تلاش و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

سفیر جدید آکردیته توگو همچنین خواستار گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه ایران و توگو و رایزنی دو کشور در زمینه مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مشترک برای توسعه روابط ایران و اوکراین ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه سفیر جدید اوکراین در تهران را به حضور پذیرفت.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری در دیدار «سرگئی بوردیلیاک»، با اشاره به روابط صمیمی و توام با احترام متقابل میان ایران و اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، استقبال می‌کند.

روحانی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ایران و اوکراین برای توسعه همه‌جانبه روابط و مناسبات دو کشور اظهارداشت: در شرایط جدید پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، فضا و فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان تهران – کیِف بوجود آمده که باید از آن برای ارتقاء سطح روابط دو کشور استفاده کنیم.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر جدید اوکراین نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، چشم‌انداز روابط و همکاری دو کشور را مثبت ارزیابی و خواستار توسعه مناسبات همه‌جانبه میان ایران و اوکراین در بخش‌های مختلف شد.

گسترش روابط با بنگلادش، همواره مورد حمایت دولت و ملت ایران است

رییس‌ جمهوری با اشاره به روابط دوستانه و عمیق فرهنگی و تاریخی میان ایران و بنگلادش، گفت: گسترش روابط با بنگلادش به عنوان کشوری دوست و اسلامی، همواره مورد حمایت دولت و ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار "مجیب الرحمن بوییان" سفیر جدید بنگلادش در تهران، اظهار داشت: بنگلادش کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بوده و دو ملت همواره روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به همکاری ها و دیدگاه‌های نزدیک ایران و بنگلادش در مجامع مختلف بین‌المللی، گفت: امروز در شرایط پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بسترهای خوبی برای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.

دکتر روحانی تلاش در راستای تحکیم روابط تهران – داکا و آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای توسعه این روابط و همکاری‌ها را ماموریت مهم سفیر جدید بنگلادش در کشورمان توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری، روابط خود را با بنگلادش گسترش دهد.

رییس‌ جمهوری توسعه روابط علمی و دانشگاهی، انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی و گسترش روابط دو ملت و توسعه گردشگری را از جمله زمینه‌های ارتقاء سطح همکاری‌های تهران – داکا برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

"مجیب الرحمن بوییان" سفیر جدید بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه دو ملت و تعاملات دو کشور در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی خواستار توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های بنگلادش با ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و زیرساختی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین