کد خبر: ۳۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
در دیدار وزیر امور خارجه مالزی؛

روحانی : كشورهای اسلامی باید برای مبارزه با تروریسم متحد شوند

رئیس جمهوری كشورمان در دیدار وزیر امور خارجه مالزی گفت: متاسفانه امروز برخی از گروه های تروریستی كه هیچ نسبتی با اسلام واقعی ندارند، جنایات خود را به نام اسلام و جهاد انجام می دهند و كشورهای اسلامی باید برای مبارزه با این تروریسم متحد شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار 'عنیفه امان' وزیر خارجه مالزی و هیات همراه وی، با اشاره به اشتراكات دینی و نزدیكی دیدگاه های دو ملت و دولت، اظهارداشت: ما همواره از استحكام و توسعه همكاری های اقتصادی، علمی و فرهنگی و تسهیل رفت و آمد مردم دو كشور استقبال می كنیم.
وی تاكید كرد كه برای گسترش و تعمیق همكاری های جمهوری اسلامی ایران و مالزی در همه حوزه های مورد علاقه، هیچ مانعی وجود ندارد.

رییس جمهوری ابراز امیدواری كرد كه با تشكیل كمیسیون مشترك همكاریهای ایران و مالزی و متناسب با ظرفیتهای دو كشور، تحركی جدی در همكاری های مشترك تهران - كوالالامپور ایجاد شود.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه راه همه مسلمانان یكی، و راهی است كه قران كریم و سنت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ترسیم كرده اند، گفت: جهان اسلام امروز با معضلات گسترده ای مواجه است و باید كشورهای بزرگ و اثرگذار مسلمان، با همدلی و همراهی یكدیگر، نقش دینی و انسانی خود را برای پایان دادن به خصومت ها، كاستن از این معضلات و ایجاد صلح و ثبات در جهان اسلام ایفا كنند.

**كوالالامپور مصمم به گسترش همكاری ها با تهران است

وزیر خارجه مالزی نیز در این دیدار با تاكید بر اینكه كوالالامپور مصمم به گسترش همكاری ها در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در فرصت پس از تحریم ها، باید همكاری در همه حوزه های علمی، توریسم و اقتصادی، همسو با توانمندی ها و امكانات گسترده ایران و مالزی ارتقا یابد.

'عنیفه امان' با بیان اینكه بسیار غم انگیز و تاسف بار است كه برخی اقدامات تروریستی خود را با نام دین اسلام كه دین رحمت و صلح است، توجیه می كنند، گفت: برای حل مشكلات جهان اسلام باید همه مسلمانان متحد شوند و ایران و مالزی می توانند در این زمینه همكاری كنند.
وی افزود: مشكلات جهان باید از طریق تعامل و نه نظامی گری و توسط خود مسلمانان حل و فصل شود.
وزیر خارجه مالزی در این دیدار همچنین از سوی نخست وزیر این كشور از دكتر روحانی برای دیدار رسمی از كوالالامپور دعوت كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین