کد خبر: ۳۶۵۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

وزیر بهداشت: نهادهای انقلابی با بنگاه های اقتصادی سرگرم شده اند

امروز متاسفانه برخی نهادهای انقلابی بیش از 40 بنگاه اقتصادی در زیرمجموعه خود تشکیل داده و با آن سرگرم شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که جهاد سازندگی اجازه پیدا نکرد تا روحیه و فرهنگ انقلابی را در بدنه دولت حاکم کند، گفت: تمام مشکلاتی که امروز ناشی از نبودن روحیه انقلابی در بخش هایی اداری دولت وجود دارد، نتیجه ناکام ماندن جهاد سازندگی از حکمفرما کردن فرهنگ انقلابی در دولت است.

به گزارش ایسنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در یادواره سنگرسازان بی سنگر در تبریز با بیان این که جهاد سازندگی یکی از دو بال انقلاب اسلامی بود که بعد از پیروزی انقلاب توسط دانشجویان تاسیس شد، گفت: دانشجویان از همان روزهای آغازین نهضت انقلاب اسلامی در زمان طاغوت نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز همین دانشجویان انقلابی دو گروه جهاد سازندگی و سپاه پاسداران را تشکیل دادند و بعدها با شروع جنگ نیز همین دو گروه با اخلاص در جبهه های جنگ حاضر شدند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از افتخارات بزرگ نظام اسلامی دانست و افزود: سپاه، امروز هم بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در میان مردم محبوب است، همین سپاه پاسداران در همان آغازین روزهای انقلاب و حتی پس از جنگ تحمیلی توانست روحیه انقلابی را در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدمد.

وی با بیان این که محرومیت زدایی از اهداف مهم تشکیل جهاد سازندگی بود، تاکید کرد: جهاد سازندگی بلافاصله پس از تشکیل به کمک مردم شتافت و در پی آن، روستاها به نعمت آب و برق دست یافتند. در کمتر از سه سال مشکل جاده های روستایی حل شد.

هاشمی ادامه داد: جهاد سازندگی در سه سال اول تاسیس خود به نحوی به مردم خدمت رسانی کرد که حتی گفته می شد که اگر اداره شهرها را به جهادگران سازندگی بسپارند به خوبی و بهتر از دولتمردان آن را اداره می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با شروع جنگ تحمیلی جهادگران سازندگی همراه با نیروهای سپاه پاسداران در جبهه های جنگ حاضر شدند. جهادگران کار خود را با جمع آوری جنگ زدگان آغاز کردند. در آغازین روزهای شروع جنگ تحمیلی به تدریج مشخص شد که نیاز شدیدی به مهندسی وجود دارد که این کار نیز جز از جهادگران سازندگی بر نمی آمد. از این رو وظیفه مهندسی کردن جبهه های جنگ بر عهده جهادسازندگی قرار گرفت.

وی افزود: احداث خاکریزها، جاده ها و پل ها از جمله فعالیت های جهادگران سازندگی در هشت سال دفاع مقدس بود. شهید پورشریفی از آذربایجان شرقی اولین طراحی پل را در عملیات خیبر انجام داد و هر چند این عملیات آن چنان موفقیت آمیز نبود اما طراحی پل توسط شهید پورشریفی اولین کار مهندسی قوی در جنگ بود.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی از دو تجربه مهم هشت سال دفاع مقدس و خدمت به محرومان بسیار سربلند بیرون آمد، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی اجازه ادامه فعالیت به این جهاد داده نشد و آن را با جهاد کشاورزی ادغام کردند، اما سپاه پاسداران کماکان با قدرت به کار خود ادامه داد. سپاه توانست فرهنگ انقلاب را در درون نیروهای مسلح حاکم کند اما این اجازه به جهاد سازندگی داده نشد.

هاشمی افزود: جهاد سازندگی اجازه پیدا نکرد تا روحیه و فرهنگ انقلابی را در بدنه دولت حاکم کند که تمام مشکلاتی را که امروز ناشی از نبودن روحیه انقلابی در بخش هایی از قسمت های اداری دولت است، نتیجه ناکام ماندن جهاد سازندگی از حکمفرمایی فرهنگ انقلابی در دولت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: متاسفانه امروز در بدنه اداری دولت آن تحول انقلابی شدن رخ نداده است و دیگر تقریبا از رخ دادن این اتفاق و تحول مهم ناامید شده ایم مگر اینکه در برخی تصمیم گیری ها از کسانی استفاده شود که دردشان خدمت به مردم است و بس.

وی ادامه داد: اگر جهاد سازندگی به فعالیت خود ادامه می داد امروز برخی مشکلات فرهنگی در بدنه اداری دولت وجود نداشت. امروز نیز تنها راهکار تاسی از آرمان های امام(ره) و شهدا و هم چنین گوش فرا دادن به فرمایشات رهبری است. در کنار این ها باید وحدت و همدلی نیز حفظ شود اما متاسفانه امروز فقط از وحدت حرف می زنیم در حالی که در واقعیت این وحدت و اتحاد کمرنگ شده است، از خدمت حرف می زنیم اما شیفته قدرت هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ادامه راه شهدا و الگو قرار دادن سیره زندگانی آنان تاکید و اظهار کرد: وقتی این یادواره ها برگزار می شود باید راه شهدا نیز همچون یادشان ادامه داشته و در جامعه جاری باشد چرا که آن بزرگ مردان تلاشی جز خدمت به مردم نداشتند و هدفشان چیزی جز پیشرفت و تعالی کشور نبود. متاسفانه در جامعه روز به روز معضلات اجتماعی اعم از اعتیاد، طلاق، دروغ، ریاکاری، تهمت و... افزایش می یابد که همه این ها مغایر با اهداف انقلاب اسلامی و راه شهدا است.

هاشمی گفت: کسانی که ما امروز به یادشان در این یادواره گرد هم آمده ایم تمام فکر و ذکرشان و وجودشان خدمت به مردم و انقلاب بود؛ هیچ وقت نمی خواستند دیده شوند و این در حالی است که امروز خیلی ها دوست دارند دیده شوند و به چشم بیایند! شهدا اهل ریاکاری نبودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین رفاه و آسایش مردم را یکی از اهداف امقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز متاسفانه برخی نهادهای انقلابی بیش از 40 بنگاه اقتصادی در زیرمجموعه خود تشکیل داده و با آن سرگرم شده اند. نهادهای انقلابی باید به اهداف اصلی خود بازگردند. نهادهای انقلابی باید در جاهایی که از توان دولت خارج است وارد شده و نواقصات را برطرف نماید.

وی تاکید کرد: اگر در مسیری حرکت کنیم که اتحاد مردم را مخدوش سازد چه بخواهیم چه نخواهیم در جبهه مقابل انقلاب قرار گرفته ایم حالا زیر هر تابلوی معروفی که قرار داشته باشیم، مهم رفتار و عمل و خروجی کار است .

وی ادامه داد: استواری و سربلندی امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهداست اما متاسفانه برخی مسئولان قدر این جان فشانی ها را نمی دانند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای رفاه حال مردم و چرخاندن هر جه بهتر چرخ های کشور می کند تا عزت کشور را روز به روز فزونی دهد و مشکلات مردم را نیز حل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مجيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
دم وزير نترس و انقلابي گرم كه لااقل جرات گفتنش رو داره .
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
واس ماس دیگه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین