کد خبر: ۳۶۵۴۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱

سردار سلامی: اجازه عبور کشتی‌های تهدید کننده ایران را از تنگه هرمز نخواهیم داد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به دشمنان و آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم خطاهای گذشته را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از اعمال فشارهای بی‌حد و غیرضرور به ملت ایران پرهیز کنند.
آفتاب‌‌نیوز : سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در بخش خبری 21 سیما به بررسی موضوع پیش‌نویس قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه اقدامات و برنامه‌های دفاعی ایران و نیز محدودسازی رزمایش‌های جمهوری اسلامی در خلیج فارس پرداخت.

به گزارش میزان، سردار سلامی گفت: پیام ما به ملت ایران، آرامش، اطمینان خاطر و امنیت کامل و حرکت به سمت قله‌های بزرگ‌تر و اتکا به ملت اسلامی است.

وی افزود: به دشمنان و به خصوص آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم خطاهای گذشته را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از عبرت‌های نزدیک تاریخ درس بگیرند و از اعمال فشارهای بی‌حد و غیرضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

سلامی در خصوص برگزاری رزمایش‌های سپاه، اظهارداشت: ما هم مثل ارتش دارای تقویم مشخصی برای رزمایش‌های سالانه هستیم و به تناسب مناسبت‌های نظامی و سیاسی، آنها را برگزار می‌کنیم و شاید رزمایش‌هایی را نیز بدون اطلاع قبلی برای اعمال قدرت ایران، انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هیچ گونه اراده سیاسی و یا نظامی بر انجام رزمایش‌های هیچ کشوری خصوصا ایران در محدوده آب‌های سرزمینی و آزاد وجود ندارد و این حق قانونی ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ قدرت و کشوری در حوزه اقدامات دفاعی، تمرینات و رزمایش‌ها ما تصمیمی را اعمال کند.

سلامی افزود: ما تا امروز این حق خود را اعمال کرده‌ایم و در آینده نیز رزمایش‌ها خود را با اقتدار جدی‌تر برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ نقطه‌ای از جهان را امن کنند و البته نیت این کار را هم ندارند و هرجا که وارد شدند، ناامنی‌های گسترده‌ای را به ملت‌ها وارد و ملت‌های وسیعی را آواره کردند. آمریکایی‌ها همواره برای توجیه حضورشان در مناطقی مثل خلیج فارس از یک تهدید ساختگی استفاده می‌کنند تا حضور مستقیم‌شان را در منطقه اعمال کنند و یک فضای روانی برای دولت‌های متحد آمریکا ایجاد می‌کنند و با برگزاری رزمایش مشترک با آنها سعی می‌کنند همیشه دامنه اقتدار آن کشورها را در حدی نگه دارند که تسلط سیاسی خودشان بر آنها برقرار باشد.

سلامی تأکید کرد: اگر اراده سیاسی، تسلط نظامی و قدرت دفاعی دریایی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز نبود، مطمئنا یک قطره نفت به خارج آن صادر نمی‌شد. این قدرت ماست که خلیج فارس را یک منطقه امن استراتژیک کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به ما اتهام می‌زنند که ما یک قدرت تنش‌زا هستیم، گفت: آنها هواپیمای مسافربری ما را با موشک هدف قرار دادند و تمام سرنشینان آن را به شهادت رساندند، این یک رفتار غیرحرفه‌ای است و اگر ما غیرحرفه‌ای عمل می‌کردیم، یکی از تفنگداران دریایی آمریکا که در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ دستگیر شدند، زنده نمی‌ماند.

جانشین فرمانده کل سپاه، تأکید کرد‌: ما برای آمریکایی‌ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آنها این را می‌دانند. ما توسعه قدرت دریایی خود را برای غلبه بر قدر بزرگی چون آمریکا، آرایش و توسعه داده‌ایم، زیرا قدرت بزرگ و دشمن دیگری غیر از آمریکا نداریم، زیرا مابقی ظرفیت آن را ندارند.

سلامی افزود: آمریکایی‌ها از واقعیت‌های تاریخی نزدیک عبرت بگیرند، ما آنها را ارجاع می‌دهیم به ماجرای بریجتون،‌ ساموئل بی‌.رابرتز و... آنها از ماجرای دستگیری تفنگدارانشان عبرت بگیرند و این برای آنها اثبات‌کننده یک واقعیت است که ما یک نیروی دریایی قدرتمند در سپاه و ارتش ساخته‌ایم که قادر است از منافع حیاتی و استقلال کشور دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: تصور آمریکایی‌ها از قدرت ما بسیار کم‌تر از واقعیت است، ما قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت بازدارنده دریایی و موشکی خود، ادامه می‌دهیم و رزمایش‌هایمان را طبق برنامه به مصالح سیاسی و نظامی برگزار می‌کنیم و هیچ‌گونه محدودیتی را از هیچ قدرتی در دنیا نمی‌پذیریم.

جانشین فرمانده کل سپاه، در پایان تأکید کرد: براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
دمت گرم سردار، با این حرف ها غرور ایرانی و شرف ایرانی رو دوباره به آمریکای جنایتکار نشون دادی، درود بر تو و همرزمانت که همواره برای عزت این ملت کوشیده اند، علی یار و یاورت باشد، دلاور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
1
1
دوباره چند تا هيئت اقتصادي وارد ايران شدند
عبدالرض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
باشیاطین بزرگ مانند امریکا ومتحدانش این گونه باید رفتار کرد باید از کره شمالی یاد بگیریم منون از سرداروهمکارانشان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین