کد خبر: ۳۶۵۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
داستان های تاریخ فوتبال

بنیتس درگذشت

مدافع بارسلونا پیش از ال‌کلاسیکو جان خود را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا‌، خولیو سسار بنیتس، بازیکن خوب اروگوئه ای بود که با پیوستن به وایادولید به اسپانیا آمد. در این تیم بازیکنان اروگوئه زیادی بودند که یکی از مشهورترین آنها، خوسه لوئیس ساسو نام داشت. گل معروف آلفردو دی‌استفانو با پاشنه پا درون دروازه او جای گرفت. ساسو آن زمان به عنوان مشاور فنی تیم مشغول بود و آراماندی، اندریس، بنیتس و سوله را به اسپانیا آورد.

بنیتس دو رگه قوی هیکلی بود که می‌توانست در پست‌های مختلف خوب بازی کند. با پای راست خود ضربات تماشایی را می‌زد؛ به خصوص در ضربات آزاد خیلی خوب عمل می‌کرد. عجیب نبود که برای چنین بازیکنی وایادولید تیم کوچکی به حساب آمد و به همین دلیل به ساراگوسایی رفت که در آن زمان تیم بزرگی بود. او سپس به بارسلونا پیوست.

در فصل 68 – 1967 ر‌قا‌بت آبی‌اناری‌ها با ر‌ئال‌ ماد‌رید در لالیگا تنگاتنگ بود. قرار بود این دو تیم در هفتم آوریل و در هفته‌ بیست و هفتم در نوکمپ به مصاف هم بروند. مادرید با سه امتیاز برتری نسبت به حریف به بارسلونا سفر کرد و در هتل مانیلا بهترین منطقه شهر مستقر شد. در این جا بود که خبر غیر منتظره‌ای به گوش رسید. بنیتس درگذشت است. بنیتس؟ بله. بنیتس.

بازیکن اروگوئه‌ای در بارسلونا به عنوان مدافع کناری بازی می‌کرد. یکی از مشهورترین ویژگی‌های او مهار پاکو خنتو بود که آن کار آسانی نبود. از سال‌ها پیش بارسلونا با این مهاجم بزرگ مشکل داشت. البته همه تیم‌ها نیز در مهار او دچار مشکل می شدند اما بارسلونا رقیب ر‌ئال‌ ماد‌رید محسوب می‌شد. پس از حضور بنیتس در این تیم مشکل بارسلونا در این رابطه حل شد. پیش از او کسی نتوانسته بود خنتو را مهار کند.

بنیتس برای این کار نقشه کشیده بود او به خنتو اجازه نمی داد از کناره‌ها حرکت کند و خنتو مجبور می‌شد به ولاسکس پاس کوتاه بدهد یا توپ را به بیرون بزند. این اتفاق چند فصل در مادرید و بارسلونا تکرار و باعث محبوبیت مدافع اروگوئه‌ای شد. همه منتظر دوئل‌های این دو بازیکن بودند.

اما این بار این دوئل وجود نداشت. بنیتس شنبه یک روز بیش از ال کلاسیکو درگذشت. طبق نظر پزشک به علت مصرف صدف فاسد شده که موجب ورم معده شده بود، جان خود را از دست داد. این خبر شوک‌آور، در تمام اسپانیا پخش شد. دیدار دو تیم ر‌ئال‌ ماد‌رید و بارسلونا به تعویق افتاد. یکشنبه در مراسم خاکسپاری، بازیکنان هر دو تیم در آن شرکت کردند. بازی سه‌شنبه برگزار شد که با تساوی یک بر یک و با گل‌های سالدوئا و پیری به پایان رسید. خنتو که روبرویش بنیتس را نمی دید و تورس را برابر خود داشت، در جریان بازی محو شده بود. این تساوی به نفع مادرید تمام شد و آنها توانستند فاصله سه امتیازی خود را با بارسلونا حفظ کنند.

مادرید پس از شکست دادن حریف بزرگ دیگری به نام لاس پالاماس در سانتیاگوبرنابئو، یک هفته‌ مانده به پایان لالیگا قهرمان شد اما در فینال کوپا دل ری بارسلونا، مادرید را شکست داد و جام قهرمانی را فتح کرد. بنیتس در این قهرمانی حضور نداشت اما در یادها ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین