کد خبر: ۳۶۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
لیگ قهرمانان اروپا

فینال 2014 لیگ قهرمانان تکرار می‌شود؟

رئال مادرید با حذف منچسترسیتی می‌تواند فینال لیگ قهرمانان اروپا 2014 در لیون را تکرار کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، آخرین دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سانتیاگو برنابئو بین دو تیم رئال مادرید و منچسترسیتی برگزار می‌شود. دیدار رفت بدون گل در الاتحاد به پایان رسید. مادرید با اتکا به بیست و هفتمین تجربه‌اش در این مرحله می‌خواهد سیتی را که برای اولین بار به نیمه نهایی راه یافته است را کنار بزند. این تیم 13 بار به فینال راه یافته و 13 بار از صعود به این مرحله باز مانده است.

مادرید برای ششمین سال پیاپی در نیمه نهایی حضور یافته است. اما در پنج نیمه نهایی حذف شده است. در این بازی‌ها چهار پیروزی یک تساوی در خانه کسب کرد و تنها شکست این تیم در فصل 11-2010 برابر بارسلونا روی داده است. آن‌ها در پنج بازی خانگی این فصل لیگ قهرمانان پنج پیروزی کسب کردند، 18 گل به ثمر رساندند و هیچ تیمی نتوانست دروازه‌شان را در سانتیاگو برنابئو باز کند. آمار تیم اسپانیایی برابر تیم‌های انگلیسی نیز خوب است. در 9 بازی آخر خود برابر این تیم‌ها مغلوب نشدند. در بازی‌های حذفی نیز سهم مادرید هفت پیروزی و چهار شکست است. در دو بازی آخر خانگی خود برابر تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس مغلوب شده‌اند. مادرید در فصل 2006 -20055 با یک گل از آرسنال شکست خورد و در فصل 2009 -2008 لیورپول برابر این تیم در برنابئو به پیروزی دست یافت.

سفیدپوشان در 23 بازی که دیدار رفت را به عنوان تیم مهمان بدون گل به پایان رساندند، تنها یک بار شکست خوردند. این اتفاق برابر اسپارتاک مسکو در مرحله یک چهارم نهایی افتاد. دیدار برگشت سه بر یک به اتمام رسید. در مقابل سیتی پس از شکست دیناموکیف به اولین پیروزی خود در مرحله حذفی دست یافت. سیتی در سه از بازی از پنج بازی خارج از خانه‌اش در این فصل را با پیروزی پشت سر گذاشت و تنها شکست این تیم برابر یوونتوس اتفاق افتاد. آن‌ها با یک گل مغلوب تیم ایتالیایی شدند. آمار سیتی برابر تیم‌های اسپانیایی در بازی‌های بیرون از خانه دو پیروزی، یک تساوی و پنج شکست است. در دو دیدار رفت و برگشت مرحله حذفی یک پیروزی و سه شکست را به ثبت رساندند. این تیم در بازی‌های خانگی که بدون گل پایان یافته تاکنون پنج بار حذف شده است.

مادرید پس از پیروزی یک بر صر برابر رئال سوسیداد در هفته سی و ششم لالیگا به دهمین برد پیاپی خود در این لیگ دست یافت. آن‌ها امشب در نبود کریم بنزما برابر سیتی قرار می‌گیرند که رکورد هشت بازی بدون شکست‌شان در این هفته با باخت چهار بر دو برابر ساتهمپتون شکسته شد. حضور کریستیانو رونالدو در این بازی هنوز مشخص نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین