کد خبر: ۳۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
برای مذاکرات اربعین

هیأت عراقی به ایران نیامد

هیأت عراقی که قرار بود برای انجام مذاکرات اربعین به ایران بیاید، سفرش را به تعویق انداخت.
آفتاب‌‌نیوز : محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با ابراز بی‌اطلاعی از علت به تعویق افتادن سفر هیأت مذاکره‌کننده عراقی، به خبرنگار حج و زیارت ایسنا، گفت:‌ این هیأت قرار بود دهه‌ی نخست اردیبهشت‌ماه به ایران بیاید تا درباره‌ی اربعین مذاکره کند اما اکنون از طریق وزارت کشور به سازمان حج و زیارت اطلاع داده شده که سفر آن‌ها فعلا به تعویق افتاده است. امکان دارد علت آن را وزارت کشور بداند،‌ چون این سفر با آن وزارت‌خانه هماهنگ شده بود.

اواخر فروردین‌ماه، رییس اداره کنسولی وزارت امور خارجه عراق در دیدار با مقامات سازمان حج و زیارت کشورمان، از سفر هیأتی از عراق به ایران در 23 اپریل (چهارم اردیبهشت‌ماه) برای انجام مذاکرات اربعین خبر داده و گفته بود: این هیأت با مقامات سازمان حج و زیارت به گفت‌وگو خواهد نشست تا در اربعین آینده، مشکلات و کاستی‌های گذشته پیش نیاید.

بنا بر اظهارات این مقام مسؤول در وزارت امور خارجه عراق، در اربعین سال گذشته حدود یک‌ونیم میلیون ایرانی به عراق سفر کردند. تأخیر عراقی‌ها در تصمیم‌گیری برای صدور ویزا و تعیین دیرهنگام نرخ روادید اربعین، این باور را در عده‌ای ایجاد کرد که بدون ویزا می‌توانند به عراق بروند، همین مساله سبب ازدحام جمعیت زیادی در مرزهای دو کشور و بازماندن شماری از زائران ایرانی از مراسم اربعین در کربلا، شد.

وزارت خارجه عراق امسال کمی زودتر برای انجام مذاکرات اربعین تمایل نشان داد تا شاید اتفاقات سال گذشته تکرار نشود؛‌ اما به نظر می‌رسد تحولات اخیر بغداد، زمان این مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین