کد خبر: ۳۶۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به افرادی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را خائن می‌نامند:

عده‌ای گل به خودی می‌زنند/نباید اجازه اجماع‌سازی علیه ایران را به عربستان بدهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به افرادی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای را افرادی خائن و وطن‌فروش می‌نامند، گفت: خدایی هست و حقیقتی هست. این روزها روزهای گذرایی است و در پس این جهان، جهان دیگری است. در یک جمله می گویم: وای از پس امروز بود فردایی.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین جابری انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در تبریز با اشاره به موضوع برجام گفت: در حال حاضر، شرایط جدیدی در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی وجود و فرصت ها و چالش های جدیدی در پیش روی ایران اسلامی قرار دارد. امیدواریم با همبستگی ملی فی‌مابین تمامی جریان های سیاسی، فرهنگی و ... در استفاده حداکثری از فرصت های پیش آمده و مهار چالش های موجود موفق تر عمل کنیم.

به گزارش آفتاب، وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: هر چه محیط پیرامونی ما با موضوعات جدید روبرو شود، سرعت نو شوندگی در عرصه سیاست خارجی نیز افزایش می یابد. در شرایطی قرار داریم که مجموعه ای از تحولات سیاسی و اتفاقات مهم را در پیرامون منطقه ای و بین المللی خویش شاهد هستیم. به هر میزان که از این تحولات، تحلیل واقعی بینانه ای داشته باشیم می توانیم برنامه ریزی بهتری برای حوزه های مختلف کشور داشته باشیم.

به گفته جابری انصاری سیاست خارجی به دلیل داشتن بازیگران متعدد و منافع متغیر طرفین از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه با تدبیر صحیح و فهم درست تحولات پیرامونی، بهترین تصمیم را با محوریت حفظ منافع ملی می‌گیرد. برنامه جمهوری اسلامی، نهضت فراگیر تمدنی، فرهنگی و اسلامی است. امیدوارم با همفکری تمامی نیروها و جریان های سیاسی، حرکت به سمت این مهم تسریع شود.

جابر انصاری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جواب وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به افرادی که تیم مذاکره کننده هسته ای را خائن و وطن فروش می نامند گفت: خدایی هست و حقیقتی هست. این روزها روزهای گذرایی است و در پس این جهان، جهان دیگری است. در یک جمله می گویم: وای از پس امروز بود فردایی.

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی استان‌ها در کنار ظرفیت مرکز عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی به دلیل نقش های حساس و مهم در تمامی برهه ها، در مقدمه این جریان قرار دارد به طوری که در عرض دو سال گذشته بیش از ٨٠ هیات عالی رتبه خارجی به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند.

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: متاسفانه در حوزه زیرساخت های مناسب گردشگری، عقب‌ماندگی هایی داریم که رفع این عقب ماندگی ها در دوران پسابرجام از مهم‌ترین اولویت های ماست.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر رفتار سیاسی دولت عربستان در ماه های اخیر گفت: سیاست دولت عربستان در مقطع فعلی، سیاست تشدید اختلاف با ایران است و می‌خواهد اختلافات خود با جمهوری اسلامی را به یک مساله مهم منطقه ای و بین الملی تبدیل کند. نباید اجازه اجماع سازی علیه ایران را به عربستان بدهیم.

وی به اجلاس اخیر و سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در رامسر اشاره کرد و گفت: مهم ترین مساله مطروحه در این نشست، بررسی زمینه‌های گسترش همکاری فی ما بین این کشورها بود و این جلسه به خاطر درگیری های اخیر در منطقه قره باغ نبود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مساله برجام تصریح کرد: آنچه در برجام اتفاق افتاد، یک پیروزی خالص نبود بلکه مجموعه‌ای از دستاوردها و هزینه‌ها بود.

وی با بیان اینکه برجام، هرچه بود با تصمیم گیری مراجع عالی کشور تصویب شد گفت: این که عقربه زمان را به عقب برگردانیم و مباحث قبل از توافق هسته ای را مطرح کنیم، فقط و فقط باعث کاهش فرصت و افزایش چالش ها می شود. عده ای گل به خودی می‌زنند ولی همه باید بدانیم که برخی مسایل را باید مافوق دعواهای سیاسی خود در عرصه داخلی، مطرح کرده و برای پیشبرد امور، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به حکم مالی اخیر یکی از دادگاه های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی، این موضوع را یک سرقت بین المللی دانست و گفت: دولت ایالات متحده، مسئول این مساله است و دیر یا زود باید حقوق مردم ایران را بازگرداند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با صحت سفر مقتدا صدر به ایران عنوان کرد: "no comment".

جابر انصاری در ارتباط با بحران سوریه نیز اظهار کرد: به هر میزان که فاجعه سوریه به شکل نظامی ادامه پیدا کند، بحران سوریه افزایش پیدا می کند. به عقیده ما بحران ایجاد شده در سوریه با گفتگوی سیاسی و مراجعه به آرای عمومی قابل حل است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
4
سلام.خائن و وطن‌فروش کسانی هستندکه سزبلندی وعزت ایران را نمیخواهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
2
1
شما هم خيلي ناز عربها را ميكشيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین