کد خبر: ۳۶۵۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران:

ثبت آثار ایرانی در یونسکو 50 سال طول می‌کشد

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به محدودیت ثبت آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو، گفت: آثار متعدد تاریخی و طبیعی ایران برای ثبت در فهرست یونسکو، برای چهل تا پنجاه سال آینده در نوبت هستند.
آفتاب‌‌نیوز : سعدالله نصیری‌قیداری در همایش ملی بزرگداشت «شیخ محمود شبستری» گفت: تاکنون 10 اثر میراث معنوی، 19 اثر میراث مادی و 12 اثر میراث طبیعی از کشورمان ثبت جهانی شده است. همچنین دو شهر خلاق، سه شهر معنوی و دو شهر علمی با هدف بازشناسی هویت ایران به جهان معرفی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، وی سپس به شخصیت شیخ محمود شبستری عارف ایرانی پرداخت و افزود: آشنا شدن با بزرگانی همچون شیخ محمود شبستری، جوانان کشور را به نفس و خودشان مطمئن می‌کند. لازم است دانشگاه‌ها در معرفی آثار این بزرگان به جوانان تلاش کنند.

نصیری با اعتقاد بر این‌که این عارف نامی می‌تواند موجی از گردشگران را به شهرستان شبستر هدایت کند، گفت: کشورها در عصر مدرن و فرا مدرن باید به سمت صلح هدایت شوند و شیخ محمود شبستری بهترین سرمایه‌ی اجتماعی است که می‌تواند این هدف را محقق کند.

همایش ملی بزرگداشت این شیخ عرفان، امروز چهارشنبه (15 اردیبهشتماه) در زادگاهش شبستر از توابع استان آذربایجان شرقی، به مناسبت ثبت هفتصدمین سال تألیف «گلشن راز» و نامگذاری سال‌های 2016 و 2017 از سوی یونسکو به نام این عارف نامی ایرانی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین