کد خبر: ۳۶۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

هشدار آیت‌الله سیستانی به سیاستمداران عراقی

دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق، چهارشنبه شب به سیاسیون عراقی در خصوص ادامه اوضاع جاری هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق، چهارشنبه شب ضمن هشدار به سیاسیون عراقی در خصوص ادامه اوضاع جاری و تكذیب اخبار و گزارش ها مبنی بر دیدار سیاستمداران با آیت الله در روزهای اخیر اعلام كرد كه ایشان با دقت اوضاع جاری كشور را دنبال می كند.

در بیانیه صادره كه در رسانه های عراق بازتاب گسترده ای داشت، گفته شده كه مرجعیت به همه احزاب و گروه ها ، نسبت به ادامه وضعیت جاری در كشور و بحران های منتج از آن هشدار داده اند.

این اولین اظهار نظر رسمی مرجعیت عراق درباره اوضاع سیاسی این كشور طی چند ماه گذشته است كه در رسانه های عراق انعكاس یافته است.

در این بیانیه تاكید شده است كه آیت الله سیستانی به دقت اوضاع جاری عراق را زیر نظر دارد و از رسیدن كشور به این مرحله ابراز تاسف شدید كرده است. 
آیت الله سیستانی گفته است كه 'از رسیدن كشور به این مرحله ، از طریق مردانی كه باید با كار و تلاش خود شرایط زندگی با عزت را برای مردم فراهم می كردند و زمینه خوشحالی را برای آنان ایجاد می كردند، بسیار متاسف است'.

این بیانیه همچنین، كلیه خبرهایی را كه در خصوص رویدادهای سیاسی اخیر و دخالت ایشان در مسائل حكومتی و نیز دیدار با برخی سیاسیون را كه به مرجعیت نسبت داده شده ، قویا مردود و عاری از صحت دانست.

مرجعیت عالی ، آیت الله سیستانی از پاییز سال گذشته تنها مجاری ابراز مواضع خود كه خطبه دوم نماز جمعه كربلا بود، تعطیل كرد و از آن هنگام تاكنون هیچ موضعی در خصوص مسائل جاری عراق اتخاذ نكرده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیستانی تا هنگام قطع توصیه های سیاسی و اجتماعی خود كه در آن تلاش می شد، با نصایح و اندرزها، دولتمردان را در مسیر اداره كشور هدایت كند، منویات خود را از طریق دو نماینده خود شیخ مهدی الكربلایی و شیخ احمد الصافی امامان جمعه كربلا و در قالب یك متن دستنویس ، ارائه می كرد.

برخی ناظران این اقدام مرجعیت را نوعی قهر آیت الله سیستانی با جریان های سیاسی توصیف كرده بودند. 

از هنگام قطع توصیه های مرجعیت ، نمایندگان وی در خطبه دوم نماز جمعه كربلا تنها به قرائت نامه های امام علی (ع) به فرماندارانش اكتفاء می كنند كه در آن امیر مومنان راه و رسم دولتمداری را بیان كرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین