کد خبر: ۳۶۵۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
در دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

روحانی: پیامبر با آن همه حکمت و اتصال به فیض الهی،با مردم مشورت می‌کرد

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران تحت فرمانِ فرمانده کل قوا هر جا لازم باشد دست مظلومی را بگیرید، خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور همزمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب، اظهارداشت: حمایت و دفاع از مظلوم عین عدالت و انصاف است.

به گزارش آفتاب، رئیس‌جمهور اسلام ستیزان غربی و دوستان نادان و مزدوران وابسته را لبه های یک قیچی برای ضربه زدن به حیثیت و شان اسلام به عنوان دین رحمت و صلح برشمرد و با طرح این پرسش که بانیان و حامیان تروریسم، تروریست ها و نا امنی در منطقه چه کسانی هستند؟، گفت: ریشه اصلی ترور و نا امنی کسانی هستند که رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کرده و از آن حمایت می کنند و در ادامه نیز به افغانستان و عراق و دیگر کشورهای اسلامی یورش بردند.

روحانی افزود: آیا در صدر مسوولان اصلی این جنایات در منطقه، آمریکا و صهیونیسم نیستند؟ همان هایی که به ایران اسلامی به خاطر حمایت از مظلوم حمله می کنند و می گویند که شما چرا دست مظلوم را می گیرید و در کنار مظلوم می ایستید.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه چگونه می توان بمباران وحشیانه مردم مظلوم یمن و فلسطین را دید و در برابر آن سکوت کرد، اظهارداشت: ایمان و جهاد برای ما اصل است و همه مسلمانان باید به تعالیم پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) مراجعه و ندای ملکوتی پیامبر در غار حرا و پیام بعثت را بشنوند.

روحانی تاکید کرد: باید به سیره پیامبر اسلام (ص)؛ پیامبری که رحمت و اسلام مجسم و عین اسلام ناب و اعتدال بود، برگردیم و به آن عمل کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: حتی آنهایی که امروز در تلاش برای ترویج اسلام ستیزی در جهان هستند اگر یکبار منصفانه به عدالت و آرمان شهر اسلام بنگرند که چگونه حتی با مشرکان و ملحدان برخورد می کرد، در‌می‌یابند اسلامی که همه تلاشش خدمت به انسانها است، نمی تواند طرفدار تروریسم‌، آدم کشی و خشونت باشد.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز روز بعثت نبی مکرم اسلام را سرآغاز حیات جدید برای جامعه بشری دانست و با تبریک آن به همه انسان های آزاده جهان، مسلمانان، ملت بزرگ ایران و بویژه رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی گفت: امروز زاد‌روز اعتدال و رحمت برای همه جهانیان است چرا که پیامبر اسلام نه تنها برای مومنین و مسلمانان که برای همه انسانها رحمت است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: پیامبر رحمت با آن همه حکمت و اتصال به فیض الهی، در عین حال در کارها با مردم مشورت می کرد و به این طریق به همه انسانها شخصیت داده و آنها را در امور مختلف شریک می کرد. او پیامبر رحمت بود برای اینکه اسرار مردم را حفظ می کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: او پیامبر رحمت بود برای اینکه دولتی عادلانه را تشکیل داد که حتی غیرمسلمانان نیز به تدبیر‌، حکمت‌، اخلاق‌، انصاف و عدالتش اعتراف داشتند و احساس می کردند که مدینه برای همه آنها امن‌ترین مکان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور افزود: پیامبر حتی در میدان جنگ نیز پیامبر رحمت بود. در زمان جنگ با شجاعت وارد می‌شدند و در زمان صلح نیز شجاعانه صلح می‌کردند، در میدان جنگ عدالت را فراموش نمی‌کردند و برای رضای خدا و انجام وظیفه می‌جنگیدند و هیچ گاه انصاف را زیر پا نمی گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین