کد خبر: ۳۶۵۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

هفته گذشته در بورس چه گذشت؟

بورس اوراق بهادار تهران که مدت‌ها بود در پی اعلام اخبارهای هسته‌ای و سوئیفت تکان‌های زیادی به خود می‌دید در هفته های اخیر کمتر اخباری بوده که بتواند در رشد و افت اش به طور موثر تاثیرگذار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آن طور که مشخص است تالار شیشه ای تهران در روزهای پسا برجام همچنان منتظر اخباری است که بتواند شرایط پیش رو را برای سرمایه‌گذاران شفاف کند. اخباری که بتواند سرمایه‌گذاران خارجی را همبازی بازیگران ایرانی کند.

در هفته ای که گذشت شاخص بورس اوراق بهادار تهران به جز در روز شنبه 11 اردیبهشت که اندکی رو به مثبت رفت، در باقی روزها با افت همراه بود، به طوری که در مجموع شاخص بورس در این هفته با حدود 370 واحد کاهش مواجه شد.

آن طور که مشخص است بورس اوراق بهادار تهران در این روزها به یک محرک قوی نیاز دارد تا بتواند پیام‌آور روزهای خوبی برای بازیگران بازار سرمایه باشد. برخی کارشناسان معتقدند که این محرک می‌تواند اصلاح سود بانکی باشد، در حالی که برخی دیگر معتقدند اصلاح سود بانکی در شرایط فعلی که بسترها برای آن فراهم نیست نمی تواند شرایط را بهبود دهد.

در پایان معاملات هفته منتهی به 15 اردیبهشت ماه 1395، شاخص کل با 0.47 درصد کاهش روبرو شد. همچنین شاخص بازار اول با 255 واحد کاهش به رقم 54 هزار و 636 واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با 838 واحد کاهش، عدد 170 هزار و 444 واحد را تجربه کرد و به ترتیب با 0.46 درصد و 0.49 درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در پنج روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 16128 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 28 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این تعداد 6645 میلیون سهم و حق تقدم در 471 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 16 درصد و 11 درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری، محصولات کاغذی با 83. 20 درصد، استخراج زغال سنگ با 78 .11 درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با 9.96 درصد، استخراج سایر معادن با 74. 9 درصد، ساخت محصولات فلزی با 9.08 درصد و مخابرات با 3.92 درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین