کد خبر: ۳۶۵۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

معرفی نامزدهای نهایی یک جایزه‌ی ادبی

جایزه «دزموند الیوت» که یکی از مهم‌ترین جایزه‌ها برای رمان‌نویسان نوقلم محسوب می‌شود، نامزدهای نهایی خود را شناخت.
آفتاب‌‌نیوز :
نام دو نویسنده ایرلندی و یک نویسنده انگلیسی به عنوان سه نامزد مرحله نهایی جایزه 10 هزار پوندی «دزموند الیوت» 2016سال اعلام شد.

«گوین مک‌کری» برای نگارش رمان «خانم انگلس» که درباره شیفتگی دو خواهر به «کارل ماکس» و «فردریش انگلس» است، یکی از نامزهای امسال جایزه ادبی «دزمو.ن الیوت» است.

«یان پیرس» از اعضای هیئت داوران امسال این جایزه ادبی درباره رمان «خانم انگلس» اظهار کرد: "«مک‌کری» با هوشمندی تمام جزئیات تاریخی را صحنه‌های برانگیزنده کتاب افزوده است و سپس اجازه می‌دهد شخصیت‌ها داستان را روایت کنند".

«لیزا مک‌اینرنی» دیگر نویسنده ایرلندی نیز برای نگارش رمان «بدعت‌های باشکوه» به جمع نامزدهای نهایی جایزه «دزمون الیوت» راه یافته است که در جایزه ادبی «بیلیز» زنان نیز نامزد نهایی کسب جایزه است و به عقیده «یان پیرس» نگاش این رمان با توجه به استعداد «مک‌اینرنی» چیز عجیبی نیست.

به گزارش گاردین، سومین و آخرین نامزد جایزه «دزموند الیوت» امسال رمان «خانه‌ای در لبه دنیا» نوشته «جولیا راچستر» انگلیسی است که نامزدهای اولیه جایزه «بیلیز» بود و هیئت داوران جایزه «دزموند الیوت» آن را اثری فوق‌العاده بویژه از حیث القای حس مکان معرفی کردند.

به گزارش ایسنا، «دزموند الیوت» ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد؛ او سال 1947 در سن 16 سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات «مک‌میلان» شروع به کار کند.

وی در سال 1960 موفق شد انتشارات «آرلینگتون» را تأسیس کند و درسال 2003 در سن 73 سالگی درگذشت. او پیش از مرگ گفته بود دوست دارد بنیادی را راه‌اندازی کند تا از راه مالی به نویسندگان نوقلم کمک کند و به این ترتیب جایزه «دزموند الیوت» از سال 2007 تا کنون برگزار می‌شود.

سال گذشته «کلر فولر» جایزه 10 هزار پوندی «دزموند الیوت» 2015 را کسب کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین