کد خبر: ۳۶۵۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

امام جمعه كاشمر: ما حج بدون امنيت نمي خواهيم

امام جمعه كاشمر گفت: حجاج ايراني برخورد محترمانه و همراه با امنيت مي خواهند و حج بدون امنيت نمي خواهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام سيدقاسم يعقوبي، در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه كاشمر در واكنش به رفتارهاي عربستان سعودي در خصوص سنگ اندازي براي حجاج ايراني، اظهار كرد: ما مي‌خواهيم حج را همراه با امنيت و عزت برگزار كنيم و اگر اين چنين نباشد حج نمي‌خواهيم چون همه دستور اسلام بر حفظ، كرامت و امنيت انسان است.

وي ادامه داد: اگر دشمن قدرت پيدا كند و در ما احساس ضعف را ببيند بدون شك ما را در مذاكرات سوريه و يمن راه نخواهد داد اما در حال حاضر به خاطر اين اقتدار و صلابتي كه از آن برخورداريم علي رغم ميل باطني ناچار است بگويد در منطقه و غرب آسيا بدون حضور ايران هيچ كاري نمي‌شود كرد و اين عظمتي است كه انقلاب اسلامي به دست آورده است.

يعقوبي با اشاره به نامگذاري روز ميلاد امام حسين(ع)، به نام روز پاسدار، پاسداري را فرهنگ عزت، افتخار و اقتدار دانست و افزود: پاسداري از شرافت، كرامت، ملت و دين بسيار جايگاه شريفي دارد.
خطيب جمعه كاشمر با اعلام اينكه پاسداري از انقلاب، ايران و اسلام به اين معنا نيست كه انقلاب را نگه داريم تا دست نخورده باقي بماند بلكه انقلاب موجود زنده و بالنده اي است كه طوفان ايجاد مي‌كند به همين جهت پاسداران بايد بتوانند اين انقلاب زنده، مواج و طوفاني را نگه دارند، اظهار كرد: انقلاب اسلامي به گونه‌اي است كه با قدرت‌هاي مستكبر برخورد كرده و همانند موج، صخره‌ها را مي‌شكافد.

وي با تأكيد بر اينكه پاسداران بايد مراقب انقلاب و دشمنان باشند و توطئه، فكر وانديشه دشمن را بخوانند و جلوي نفوذ را بگيرند، گفت: هيچ‌گاه نبايد گذاشت انقلاب ضعيف و منحرف شود، پاسداران بايد بسيار دقيق بينديشند و با مطالعه عمق و ژرفاي انقلاب را بفهمند. 

يعقوبي با اشاره به اينكه اگر دشمن در ما احساس ضعف كند ايران را در منطقه منزوي كرده و به اموال ما دست درازي خواهد كرد، گفت: دشمن امروز سنگ اندازي و شيطنت‌هاي بسياري مي‌كند و درصدد است از حضورمان در جهان اسلام جلوگيري كند.
كاشمر در 228 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین