کد خبر: ۳۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

وزیر ارشاد خبرداد: دعوت از مقام معظم رهبری برای حضور در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از نگارش و ارسال نامه به مقام معظم رهبری برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :
 علی جنتی گفت: ما نامه‌ای خطاب به ایشان نوشته‌ایم و از مقام معظم رهبری درخواست کردیم به اصحاب فرهنگ و هنر، نویسندگان و ناشران افتخار بدهند تا با حضور خود موجب دلگرمی ما شود.

به گزارش خبرآنلاین،‌او در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به تلاش‌‌های وزارت شهرداری تهران گفت: مجموعه شهرداری در طول چهار ماه گذشته با تمام نیرو و امکانات با دوستان ما همکاری و عمده آنچه که ما نیاز داشتیم را تامین کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با شروع نمایشگاه کتاب همه چیز آماده بود، ایستگاه مترو شهر آفتاب فعال شد، سالن‌‌های سرپوشیده تجهیز شدند و بخش عمده‌ای از غرفه‌‌ها به صورت پیش ساخته از خارج کشور وارد و نصب شد. همچنین سایر امکانات جانبی مورد نیاز فراهم شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برخی از نارضایتی‌‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی نیز عنوان کرد: در ورود به نمایشگاه تراکم زیادی وجود دارد چون عده‌ای نمی‌دانند چندین ورودی برای داخل شدن به نمایشگاه وجود دارند و اغلب بازدیدکنندگان فقط از ورودی اول به نمایشگاه می‌آیند. به دوستان گفته‌ایم باید مامورانی گذاشته شوند تا مردم را برای رفت و آمد از ورودی‌‌های دیگر هدایت کنند و عبور و مرور تشکیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره وضعیت تفاهمنامه این وزارت خانه با شهرداری تهران درباره شهر آفتاب نیز گفت: این تفاهم‌نامه به زودی در حاشیه نمایشگاه امضا خواهد شد و زمان برپایی نمایشگاه در آن قید می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی مشکلات زیرساختی در مجتمع شهر آفتاب و لزوم برطرف شدن آنها در سال‌‌های آینده نیز یادآور شد: ما مشکل خواستی نداشتیم و موضوع قطعی برق به صورت موردی بود، منزل نو هم که تازه خریداری می‌شود اوایل ممکن است مشکلاتی داشته باشد البته این موارد در حوزه اختیارات شهرداری و نمایشگاه کتاب که تمام شود قرار است تا دیگر نمایشگاه‌‌های بین‌المللی در آن برگزار شود. طبیعتا در ابتدا نواقصی است و ما با علم به وجود این نواقص نمایشگاه را برگزار کردیم.

جنتی همچنین درباره بازدید و استقبال خوب مردم از نمایشگاه نیز گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که استقبال مردم خوب باشد البته بعضی ناشران و اتحادیه ناشران کتاب فروشان نگرانی داشتند که ممکن است به علت دوری و ناشناس بودن محل برگزاری استقبال بالا نباشد اما ما با اطمینان به انها گفتیم که مردم می‌آیند و پیش بینی ما درست بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته سی و نه درصد بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب از استان‌‌های مختلف بودند و جابه‌جایی نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب برای مسافرانی که از شمال و شرق و غرب کشور به اینجا می‌آیند رفت و آمد را تسهیل می‌کند. همچنین شصت درصد بازدید کنندگانی که از تهران می‌آمدند نیز می‌توانند با اتوبوس، مترو و ماشین شخصی به شهر آفتاب بیایند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار د

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین