کد خبر: ۳۶۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱

با رژیم‌ غذایی مناسب "سرحال‌تر" می‌شوید

پزشکان تاکید دارند که کاهش کالری مصرفی می‌تواند فرآیند خواب را بهبود دهد و فرد را سرحال‌تر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اگر تصور می‌کنید که رژیم گرفتن برای طولانی‌مدت فرآیند عذاب‌آوری است، نتایج مطالعه جدید ذهنیت شما را نسبت به این موضوع تغییر می‌دهد. این مطالعه نشان می‌دهد که با کاهش کالری مصرفی می‌توانید بهتر بخوابید و از حس و حال و خلق و خوی بهتر و سرحا‌ل‌تری در طول روز برخوردار باشید.

در این بررسی مشخص شد افرادی که وزن طبیعی داشته یا به اضافه وزن دچار هستند با کاهش 25 درصد کالری مصرفی در روز می‌توانند کیفیت زندگی خود را بهبود داده و البته وزن خود را کاهش دهند.

"کوربی مارتین" محقق ارشد این مطالعه از ایالت لوئیزیانای آمریکا گفت: در این بررسی دریافتیم افرادی که وزن نرمال دارند یا به اضافه وزن ناچیزی دچار هستند و تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند دیگر لازم نیست نگران افت کیفی زندگی خود باشند چرا که با تغییرات ساده در الگوی غذایی می‌توانند احساس بهتری پیدا کنند.

در این بررسی محققان فرض را بر این گذاشتند که محدود کردن مصرف کالری ممکن است تاثیرات منفی بر خلق و خو و استقامت فرد داشته باشد و حساسیت‌پذیری را به خصوص در میان افرادی با وزن طبیعی افزایش دهد.

متخصصان آمریکایی به مطالعه روی 220 نفر که شاخص توده بدنی آنان 22 تا 28 بود، پرداختند که گروهی از این افراد در مصرف کالری محدودیت داشتند و گروه دیگر هیچ برنامه غذایی خاصی را دنبال نمی‌کردند.

به گزارش ایسنا، مارتین افزود: گروه اول رژیم غذایی با میزان کالری پایین داشتند، میزان مصرف غذایی‌شان کنترل می‌شد و از خوراکی‌های مغذی‌تر مصرف می‌کردند در حالی که این موارد در گروه دوم رعایت نمی‌شد. همچنین در طول انجام این مطالعه که مدت دو سال طول کشید از شرکت کنندگان درخواست شد تا به پرسش‌هایی در مورد وضعیت خلق و خوق، کیفیت زندگی و خوابشان پاسخ دهند.

به گزارش لایوساینس، متخصصان آمریکایی دریافتند افرادی که مصرف کالری در رژیم غذایی‌شان تحت کنترل بود، حس و حال بهتری داشته، کمتر دچار تنش شده و سلامت عمومی آنان در طول انجام مطالعه بهتر بوده است. و بنابراین کاهش کالری مصرفی در طول روز نه تنها آسیبی را متوجه افرادی که وزن طبیعی و سالم دارند نمی کند بلکه در بهبود کلی کیفیت زندگی آنها نقش قابل ملاحظه و آشکاری دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین