کد خبر: ۳۶۶۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

منزل آیت‌الله بهجت موزه مذهبی می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری باشکوه و کم‌نظیر کنگره ملی شهدای گیلان، خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) را در قالب کنگره ملی پیگیری خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد بزرگداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع و انسان کامل و عارف واصل و عبد خالص خدا را وظیفه خود می‌دانیم.

وی معرفی کامل سیره عملی و اخلاقی علمای دینی را یکی از خلاءهای موجود در جامعه امروز دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت اندیشه‌های پاک امام و خون مطهر شهیدان تجلی پیدا کرده و امروز مقام معظم رهبری هدایتگر و ناظر آن است، لذا برای تداوم حرکت انقلاب به تبیین و الگوگیری از این اندیشه‌ها نیازمندیم.

استاندار گیلان شهرت‌گریزی را کمال اخلاقی علمای واصل و عارف دانست و اضافه کرد: نباید اجازه دهیم خلاءهای موجود به جایگاه والای روحانیت و اصالت عرفان خدشه‌ای وارد کند. جوانان و نوجوانان باید با روش و منش علمایی همچون آیت‌الله بهجت(ره) به عنوان شخصیت دینی ملی و فراملی آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، نجفی با اشاره به برگزاری باشکوه و کم‌نظیر کنگره ملی شهدای گیلان، خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) را در قالب کنگره ملی پیگیری خواهیم کرد. اساتید حوزه و دانشگاه باید در مقالات و رساله‌های خود را به تبیین شخصیت آیت‌الله بهجت بپردازند.

وی با تصریح بر این‌که احیای منزل آیت‌الله بهجت به عنوان موزه مذهبی پیگیری خواهد شد، گفت: باید از حضور مردم در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی استقبال کنیم و از حالت دولتی بودن خارج شویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین