کد خبر: ۳۶۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
با تصویب هیئت رئیسه مجلس

بررسی برنامه ششم به مجلس دهم موکول شد

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ عصر سه‌شنبه گفت که بر اساس جمع‌بندی هیئت رئیسه مجلس، امکان رسیدگی به لایحه‌ برنامه ششم در مجلس فعلی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه‌ برنامه ششم به مدت زمان طولانی نیاز دارد، جمع‌بندی هیئت رئیسه مجلس این است که امکان رسیدگی به این لایحه در مدت زمان محدود باقی مانده از عمر مجلس نهم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر اساس اصلاحات صورت‌گرفته در آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح‌ها و لوایح، پیشنهاداتی که چاپ‌شده نباشد، امکان طرح در مجلس را ندارد اما در مورد برنامه‌های توسعه امکان اینکه فی‌المجلس پیشنهاداتی مثل بازگشت به لایحه دولت، حذف یک ماده یا حذف اجزا از سوی نمایندگان مطرح شود وجود دارد و بر همین اساس در پنج شش روز باقی‌مانده از جلسات علنی مجلس نهم این امکان نیست.

فرهنگی یادآور شد: طبیعتا رسیدگی به برنامه ششم در مجلس آینده ترتیبات خاص خود را دارد. همچنان که در مورد همه‌ لوایح دیگر نیز به این شکل است که دولت باید مجددا این لوایح را به مجلس جدید تقدیم کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس درباره بررسی‌های صورت‌گرفته در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز گفت: به هر حال اینها در سوابق مربوط به رسیدگی به برنامه ششم موجود است و نمایندگان مجلس بعد می‌توانند از این سوابق استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین