کد خبر: ۳۶۷۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

خنثی‌سازی حمله تروریستی به زائران کاظمین

مدیریت مرکز سنجار در استان نینوا از سفر هیاتی بلندپایه به نیویورک با هدف بین المللی کردن مشکلات سنجار، ایزدی‌ها و جنایات کشتار جمعی داعش علیه این اقلیت خبر داد. از سوی دیگر دستگاه اطلاعات عراق اعلام کرد یک گروهک وابسته به داعش در بغداد شناسایی و اعضای آن بازداشت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
محما خلیل، معاون مدیریت شهرستان سنجار و رئیس این هیات در مصاحبه‌ای مطبوعاتی که پیش از این سفر داشت،‌ گفت:‌ به زودی به مقر سازمان ملل می‌رود و با بان کی مون، دبیرکل این سازمان درباره مشکلات منطقه سنجار و ایزدی‌ها از جمله بازسازی شهر،‌ کشتار جمعی که علیه آنان صورت می‌گیرد و اعزام تیم‌های ویژه بازگشایی گورهای دسته‌جمعی گفتگو خواهد کرد.

خلیل با اشاره به اینکه هیات مذکور در راستای جلب حمایت از سنجار و ساکنانش، بازسازی این شهر و آزادی تمامی زنان و دختران ایزدی از چنگال داعش تمام تلاش خود را خواهد کرد، اظهار داشت:‌ سنجار موضوعی دارای بعد انسانی و بین‌المللی است زیرا شهر به شکل کامل نابود و ساکنانش آواره شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی سنجار و بازگرداندن ایزدی‌ها به مناطق مسکونی‌شان و نیز تامین امنیت شهر، افزود:‌ سنجار از نظر قانونی بخشی از اقلیم کردستان عراق است و مدیریت این شهرستان علاقه‌ای ندارد از نظر سیاسی مانعی به وجود بیاید. تا این لحظه نیز به جز مسعود بارزانی،‌ رئیس این اقلیم هیچ مسئولی دست یاری و کمک به سوی ساکنان سنجار دراز نکرده است.

شناسایی یک گروهک وابسته به داعش در بغداد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز عراق، از سوی دیگر، مرکز اطلاعات نظامی عراق از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به داعش که تحت عنوان "ولایت بغداد" فعالیت می‌کرد و تسلیم آنان به دستگاه قضایی خبر داد.

وزارت دفاع عراق افزود:‌ در عملیات بازداشت اعضای این گروهک، یک کمربند انتحاری،‌ مقداری مواد منفجره،‌ چند دستگاه تلفن همراه و تعدادی بمب دست‌ساز کشف شد و به این ترتیب عملیات تروریستی آنها علیه زائران شیعه بارگاه امام موسی کاظم (ع) ناکام ماند.

اعضای این گروهک در جریان تحقیقات به دست داشتن در چند انفجار در منطقه الکراده و بالای پل الجادریه که به کشته شدن تعدادی از شهروندان انجامید، اعتراف کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین