کد خبر: ۳۶۷۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
وزیر بهداشت عنوان کرد

لزوم تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت

وزیر بهداشت که در بیست و هفتمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان سفر کرده است، صبح امروز در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی این استان، بر لزوم تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید حسن هاشمی در این نشست با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امیدوارم همان گونه که ائمه بزرگوار در راه دین و اسلام از هیچ کوششی دریغ نکردند، ما نیز در مسیر عزت دین، اسلام، کشور و مردم خود از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از عملکرد و تلاش‌های رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: استان‌های فارس و کرمان در اجرای طرح آمایش سرزمین از سایر نقاط کشور جلوتر هستند که لازم است همکاری و ارتباطات این دو استان تقویت شود و ارتباط کارشناسان در سطوح پایین‌تر، ناشی از نگاه عالمانه مسئولان این دانشگاه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تا آخرین روز دولت و مسئولیت خود باید همانند روز اول اقدامات و پروژه‌ها را ادامه دهیم و علاوه بر داشتن برنامه‌های بلند مدت، به اقدامات انجام شده در این دوره نباید اکتفا کنیم. اگر بنا باشد کاری اساسی در جهت توسعه خدمات انجام دهید، اجرا یا آغاز آن را در همین دوره انجام دهید؛ چراکه فرصتی طلایی پیش روی حوزه سلامت قرار گرفته تا مشکلات مردم را کاهش دهیم.

هاشمی از مسئولان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان کرمان خواست تا در نشست های قطب جنوب شرق کشور، امور قابل تفویض به هیات امناها را شناسایی و فهرست کنند، زیرا ضروری است تا امور به محیط واگذار شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات گسترده و کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در مناطق محروم کشور مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و لرستان، افزود: تمام مراکز و پایگاه‌های بهداشت مورد نیاز استان کرمان با تاکید بر مناطق محرومی همچون جیرفت ساخته می شود و مراکز استیجاری نیز خریداری می شوند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای آموزشی نباید به کیفیت خدمات درمانی مردم خدشه وارد کند، افزود: ابتدا باید به تکمیل و ایجاد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت زیرا پس از رضایتمندی مردم، توسعه فضاهای آموزشی نیز خود به خود شکل خواهد گرفت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شرایط برای ساخت بیمارستان بم باید تسهیل شود، اما دولت از نظر اقتصادی مشکلات زیادی دارد به گونه ای که از بودجه 210 هزار میلیاردی دولت سال گذشته، 190 هزار میلیارد تومان محقق شد و اعتبارات عمرانی کاهش یافت و البته امسال قرار است در بودجه عمرانی کشور افزایش داشته باشیم. بخش خصوصی باید برای تکمیل و ایجاد مراکز درمانی در مناطق مختلف استان کرمان مانند سیرجان و بم وارد شود و من تضمین می‌دهم در صورتی که بخش خصوصی پروژه‌های درمانی را بسازد، از محل اعتبارات عمومی یک برابر بیشتر از ضریب k پرداخت کنیم.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت تاکید کرد: نباید از ورود بخش خصوصی ترسید بلکه باید ورود آن را تسهیل کرد زیرا هر چه در این حوزه سرمایه گذاری کنند، به نفع ماست.

به گزارش ایسنا، هاشمی در پایان با بیان اینکه در این سفر فرصت کافی برای بازدید از نقاط مختلف این استان را نداشتم، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان حتما در سفری کامل‌تر از نزدیک از عملکرد و نتایج تلاش‌های همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید می‌کنم و حضور در شهرستان‌ها برای روحیه خودمان بسیار موثر است، زیرا اثرات و خدمات مدیران و مسئولان را می‌بینیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
0
بابا بخدا ما فارغ تحصیلان پزشک عمومی حاضریم سرمایه گذاری کنیم ولی نمیدونیم باید چکار کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین