کد خبر: ۳۶۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

تفاهم نامه ساخت آزادراه کرمان - بندرعباس امضا شد

تفاهم نامه احداث آزادراه کرمان - بندرعباس همزمان با سفر رئیس‌ جمهوری به کرمان توسط معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر بخش‌ خصوصی امضا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: با ساخت این آزادراه، مسیر کرمان - بندرعباس حدود 136 کیلومتر کوتاه می‌شود.

علی نورزاد افزود: قرارداد مشارکت آزادراه کرمان - بندرعباس به طول تقریبی 360 کیلومتر بین وزارت راه و شهرسازی و نمایندگی شرکت ساخت و توسعه‌ حمل و نقل زیربناهای کشور و با مشارکت یک شرکت خصوصی امضا و مقرر شد این آزادراه طی پنج سال ساخته شود و برای دوره‌ 30 ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نورزاد اظهارداشت: ساخت این آزادراه علاوه بر تاثیر در مصرف بهینه‌ سوخت و کاهش مدت‌زمان سفر، در ایمنی نیز نقش بسیار اساسی دارد.

وی با بیان این ‌که این آزادراه حدود 33 تا 35 درصد از ترافیک محور کرمان - سیرجان - بندرعباس را جذب می‌کند گفت: از زمان شروع بهره‌برداری این آزادراه که امیدواریم سال 1399 باشد، حدود پنج هزار و 300 وسیله‌ نقلیه‌ سبک و سنگین عبور می‌کنند که معادل سواری آن، حدود 10 هزار و 700 خودرو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شروع آزادراه از 16 کیلومتری بندرعباس - میناب است و تا دوراهی کارخانه‌ سیمان کرمان ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: برآورد اعتبار مورد نیاز این آزادراه حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان است و این آزادراه که از مسیرهای ترانزیتی اصلی کشور خواهد بود و در آینده می‌تواند با توجه به مسیرهایی که داریم جنوب را به شمال وصل و این کریدور را تکمیل کند.

نورزاد افزود: ساخت این آزادراه در عین حال پیچیدگی‌های خاصی دارد و از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور می‌گذرد.

وی اظهار کرد: برای ساخت این آزادراه، 13 دستگاه تونلِ دوقلو به طول حدود 11 کیلومتر، 35 دستگاه پل به طول 4.5 کیلومتر و 18 تقاطع غیرهم‌سطح نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی انعقاد ساخت این آزادراه را هدیه‌ای به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه به مردم کرمان دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی یک‌سال مطالعات ساخت این آزادراه تکمیل شود.

بیش از 14 هزار میلیارد تومان پروژه در سفر استانی رئیس جمهوری به کرمان افتتاح، کلنگ زنی یا عقد قرارداد شد. 

بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح و پروژه همزمان با حضور رئیس جمهوری در نشست توسعه و سرمایه گذاری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و بیش از 11 هزار میلیارد تومان توافق نامه امضا و روند اجرایی برخی پروژه ها نیز آغاز شد. 

همچنین مصوبات این سفر با اعتبار 968 میلیارد تومان قرار است در سال های 95 و 96 اجرایی و عملیاتی شود. 

رئیس جمهوری در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید روز سه شنبه به کرمان آمد و تا امروز میهمان مردم این استان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین