کد خبر: ۳۶۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

آیت‌الله نوری‌همدانی: وقتی امنیت و عزت حجاج در خطر است دیگر حج واجب نیست

آیت الله حسین نوری همدانی گفت: وقتی امنیت و عزت حجاج در خطر است دیگر حج واجب نیست؛ انقلاب اسلامی ما برای امنیت و عزت و کرامت اسلامی بوجود آمد و نمی توانیم با کسانی که با صهیونیست ها همراه هستند همکاری کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
این مرجع تقلید در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین فعالیت پیامبران الهی، در عرصه فرهنگ انجام می شد.

وی افزود: فعالیت وزارت ارشاد اسلامی بسیار حساس و مهم و تاثیرگذار و نقش آفرین است و خوشبختانه در این زمینه پیشرفت‌های وسیعی ایجاد شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به میلاد امام سجاد(ع) گفت: درس‌های فراوانی در صحیفه سجادیه وجود دارد؛ دعای ششم صحیفه سجادیه از پربارترین ادعیه ای است که باید صبح و شام این دعا زمزمه شود.

وی گفت: در زمان امام راحل، حج به مدت یک سال تعطیل شد؛ زیرا ما باید به دنبال عزت و امنیت اسلام و مسلمانان باشیم؛ باید به شکلی رفتار کنیم که به نوعی بیان نشود که عربستانی ها ما را به حج راه نمی دهند بلکه باید به گونه ای بیان شود که ما حاضر نیستیم با این وضع مدیریت سعودی ها اعزامی به حج داشته باشیم.

نوری همدانی بیان کرد: وقتی امنیت و عزت ما در خطر است دیگر حج واجب نیست؛ انقلاب اسلامی ما برای امنیت و عزت و کرامت اسلامی بوجود آمد و نمی توانیم با کسانی که با صهیونیست ها همراه هستند همکاری کنیم.

وی افزود: اگر آنها شرایط ما را نپذیرفتند قطعا نباید اعزام داشته باشیم؛ نباید اجازه دهیم که هیچ ایرانی به هیچ ترتیبی به حج برود تا دشمنان بیان کنند که در ایران اختلاف وجود دارد و این موضع، موضع دولت ایران است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مساجد خالی هستند و امام جماعت ندارند که این مساله مناسب نیست؛ در شهری که 12 میلیون جمعیت دارد یک عالم مجتهد مسلم وجود ندارد؛ در تهرانی که بزرگانی چون آیات عظام خوانساری و آشتیانی و آملی حضور داشت باید یک فقیه عظام و بزرگ در دسترس مردم وجود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: مسجد، پایگاه بسیار مهمی است که افراد بزرگ در عرصه انقلاب و دیانت در مساجد رشد و تربیت شدند؛ باید به شکلی تبلیغ شود که مردم نماز جمعه و نماز جماعت و به طور کلی مساجد که تربیت‌گاه بزرگ انسان ها هستند را تنها نگذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین