کد خبر: ۳۶۷۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

ابتکار: 6 بالگرد اطفا حریق در کشور توزیع می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: شش بالگرد اطفا حریق امسال در کشور توزیع می شود که یکی از این بالگردها به لرستان اختصاص خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در جلسه آمایش محیط زیست لرستان افزود: در زمینه اطفا حریق جنگل های کشور سال گذشته اقدامات مطلوبی انجام شد که انتظار می رود این روند ادامه یابد.

وی اظهار کرد: سال 94 به دلیل گرمای هوا، تعداد آتش سوزی ها در کشور نسبت به مدت مشابه قبل 30 درصد افزایش یافت اما وسعت مناطق دچار حریق، 50 درصد کاهش داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه ای به جنگل های بلوط دارد، بیان کرد: در این رابطه دو گزارش در دولت و شورای عالی حفاظت محیط زیست مطرح شده و رئیس جمهوری نیز دستور ویژه ای در این رابطه صادر کرده است.

ابتکار همچنین با بیان اینکه ارزش اقتصادی و زیست بومی تالاب ها 40 برابر زمین های کشاورزی است، اضافه کرد: چنانچه تالاب گاوخونی احیا نشود اصفهان و کشاورزی این استان متاثر از این پدیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم احیا تالاب ها خسارات غیرقابل جبرانی ایجاد می کند اضافه کرد: تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری که در سال 88 نابود شده بود امسال با حمایت تشکل های مردمی به بهترین نحو احیا شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مشکلات پسماند تاکنون حل نشده و باید با توجه ویژه به این معضل، علاوه بر رفع دغدغه های زیست محیطی در راستای ایجاد اشتغال در صنایع بازیافتی اقدام کرد.

ابتکار در خصوص مناطق حفاظت شده افزود: هر تغییری در این منطقه ها باید مبتنی بر طرح های مدیریتی و بر اساس ضوابط دقیق و محدودیت های تایید شده نواحی گردشگری باشد.

وی بیان کرد: متوسط اراضی حفاظت شده در جهان 17 درصد بوده که این میزان در لرستان 6.7 درصد است.

وی مشارکت مردم در حفظ عرصه های طبیعی را بسیار موثر دانست و افزود: باید اصل فلسفه گردشگری طبیعی با حضور جوامع محلی، روستاییان و عشایر تقویت شود.

به گزارش ایرنا، شرکت در اختتامیه سومین گردهمایی تشکل های زیست محیطی دانشجویی، نشست با مدیران ادارت کل محیط زیست کشور و دادستان های عمومی شهرستان های لرستان و کارگروه آمایش از جمله برنامه های سفر یکروزه ابتکار به خرم آباد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین