کد خبر: ۳۶۷۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
اگر فهرست مشکلات‌ حل‌شده پس از برجام منتشر شود، عده‌ای شرمنده می‌شوند

انتقاد شدید هاشمی از مخالفان‌برجام و کسانی که به رئیس‌جمهور اولتیماتوم می‌دهند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت فهرست مشکلاتی که بواسطه برجام در کشور حل شده را منتشر کند، عده ای که می گویند با برجام کاری صورت نگرفته باید به خاطر دروغ شان نزد خانواده خود شرمند باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت اعیاد شعبانیه و بهره برداری از چند طرح عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به دستاوردهای برجام برای کشور، افزود: عده‌ای می گویند برجام تاثیری نداشته است که باید یادآور شد پیش از تحریم‌ها نفت خود را چگونه می‌فروختیم و امثال بابک زنجانی‌ها نفت را به اسم اشخاص به فروش رسانده و پول آن را نیز بازنمی‌گردانند. 

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهارکرد: در زمان تحریم تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه کاهش یافته بود، اما اکنون تولید ما به روزی 3.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. 

وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده علیه کشور در زمینه های اقتصادی در دوره تحریم ها، افزود: به کشتی‌های ما در آن دوران اجازه پهلو گرفتن در بنادر دنیا را نمی‌دادند و کشتی های کشور ما نیز اجازه نداشتند که به ایران بیایند، اما اکنون وضعیت به نفع ما تغییر یافته است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای مختلف دنیا به برقراری ارتباط و توسعه روابط خود با ایران در دوره پسابرجام، افزود: امروز شخصیت‌ها و مقام های خارجی در صف ورود به ایران هستند. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چندین بانک بزرگ دنیا به خاطر جریمه های آمریکا از ارتباط با ایران هراس داشتند، اظهارکرد: اما اکنون با بانک های مختلف دنیا همکاری می کنیم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط کشور را رو به بهبود دانست و افزود: باید از عده‌ای که با علم به بهبود شرایط کشور به پشت تریبون‌ها رفته و برای توقف برجام امضاء جمع می‌کنند و به رئیس‌جمهوری اولتیماتوم می‌دهند، گلایه کنیم. این افراد گمان می‌کنند توقف برجام هنر است اما باید به آنها گفت مصلحت ما بر انجام توافق و تحقق برجام بوده و برای بدست آوردن آن دو سال تلاش بی‌وفقه و زمان صرف شده است. 

وی، از اسرائیل، برخی کشورهای عربی منطقه و جمهوری خواهان آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی در اروپا به عنوان مخالفان برجام نام برد و افزود: نباید در داخل با این عده و دشمنان ملت هم‌صدا شویم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کشور را نیازمند وحدت دانست و گفت: اگر با اختلاف زندگی کنیم، دشمنان ما به کشور رخنه می کنند اما اگر متحد باشیم این اتحاد سد نفوذناپذیری در برابر دشمن خواهد بود. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما با یکدیگر برادر و خواهر هستیم، افزود: چرا باید با یکدیگر با خشونت برخورد کنیم و به همدیگر اتهام بزنیم و مردمی که صلاحیت آنها اثبات شده را به اسم التزام نداشتن به اسلام رد کرده و به آنها ظلم کنیم. 

وی بر تلاش برای تقویت همدلی و وحدت در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه مسائل خود را برادرانه حل کنیم. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: این عیدها می توانند برای ما برکت آفرین باشند و امید واقعی این است که با ظهور حضرت مهدی (عج) و قائم آل محمد(ص)، ریشه تمامی ظلم و فسادها برچیده شود. 

وی در ادامه از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه علمی کشور یاد کرد و گفت: این دانشگاه از ابتدای تاسیس خود تاکنون ریالی از دولت کمک نگرفته بلکه با فعالیت های خود از دولت نیز حمایت کرده است. 

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه های دولتی 4 برابر دانشجویان دانشگاه آزاد از خزانه دولت برای تحصیل هزینه می کنند، اظهارکرد: دانشگاه آزاد از بار هزینه های آموزشی دولت کاسته است. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شده که هم کشور را آباد ساخته و هم منجر به پرورش افراد متخصص شده است، اظهارکرد: دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک سطح دانش و فکر شهروندان را ارتقا داده و با خود آبادانی به همراه داشته است. 

وی با اشاره به روند شکل گیری دانشگاه آزاد و موافقت امام خمینی (ره) با تشکیل دانشگاهی با هدف کمک به ارتقای سطح علمی و سواد جوانان در اوایل انقلاب، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز دارای شش میلیون دانش آموخته در سراسر کشور است که بیشتر آنها نیز دارای شغل هستند. بزودی در جشن سالگرد تاسیس و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای این دانشگاه در رابطه با محصولات دانشگاه رونمایی و عرضه می شوند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با شرایطی که برجام پیش آورده است راه ورود دانشمندان برای تحصیل در رشته هایی که پیش از این ایرانیان اجازه حضور در آنها را نداشتند، باز شده است. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان سخنان خود با اشاره به بازدید از خودروها و موتورسیکلت های برقی و خورشیدی تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، این اقدام را تحسین کرد و با معرفی این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های برتر آزاد در سطح کشور، گفت: اگر این تکنولوژی به تولید انبوه برسد و مردم از آنها استفاده کنند بخش زیادی از آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی کشور کاهش پیدا می کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
6
3
همیشه همین بوده میگن که معماگرحل شود چاره کارآسان شوداگرالان توی تحریمها بودیم خدامیدونه چی شده بود انصافا عده ای من موندم دنبال چی هستنداگرواقعا دنبال رشدکشورهستیداین کوه واین میدان بفرماییدلطفا اینقدرهم کنارگودننشینیدوبگویدلنگش کن کنارگود همه کاری میشه کردولی وقتیکه واردش میشیدقضیه خیلی فرق میکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین