کد خبر: ۳۶۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

مصرف سیگار در دانشگاه، امری قبیح است

رییس مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: دانشگاه زمانی عاری از دخانیات خواهد شد که همه دانشگاهیان به این باور برسند که مصرف سیگار در دانشگاه، امری قبیح است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر حمید یعقوبی در نخسین جشنواره منطقه ای «دانشگاه عاری از دخانیات» که در دانشگاه گیلان برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین برنامه هایی در دانشگاه ها، این گونه همایش ها را موجب آگاهی بخشی به دانشجویان دانست.

وی در ادامه نقش همسالان را در تأثیرپذیری نوجوانان و جوانان بسیار مهم دانست و خواستار توجه و نظارت بیشتر بر تأثیرپذیری جوانان از گروه همسالان شد.

رییس مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه زمانی عاری از دخانیات خواهد شد که همه دانشگاهیان به این باور برسند که مصرف سیگار در دانشگاه، یک امر قبیح است افزود: با فرهنگ سازی به وسیله نصب پوستر، بنر و سخنرانی می توان در این رابطه اقدام کرد.

یعقوبی با اشاره به وضع قوانین قاطع در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته تاکید کرد: استفاده از روش ها و قوانین پیشرفته در مواجهه با این پدیده ها در دانشگاه های کشور تاثیرگذار است.

وی با بیان این که خوشبختانه خرید و فروش مشروبات الکلی در کشور ما ممنوع است، خاطرنشان کرد: اما این که دانشگاه بتواند خرید و فروش سیگار و ارایه قلیان را در اطراف خود محدود کند، نیاز به هماهنگی نیروی انتظامی وجود دارد.

رییس مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی بیش از 94 درصد دانشجویان دختر سیگار نمی کشند گفت: سال گذشته، 85 درصد دانشجویان پسر حتی یک بار سیگار نکشیدند.

در پایان با اشاره به عدم کارآمدی شیوه های سنتی تبلیغی در جلوگیری از رو آوردن جوانان به مواد دخانی؛ خواستار رویکردی تازه و متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی در مواجهه با این مسائل شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره با شرکت دانشگاه های گیلان، گلستان، قزوین، مازندران و گنبد کاووس در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد و در پایان از نفرات برتر شرکت کننده در جشنواره تجلیل شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین