کد خبر: ۳۶۷۴۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

بومی‌سازی شاسی‌بلند CS35 در ایران/ کراس‌آور چینی مونتاژی سایپا در راه بازار/ مذاکرات با سیتروئن ادامه دارد

استقبال بالا از خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌آور در ایران باعث شده است تا سایپا در 94 بعد از تاخیر یک ساله و در راستای رقابت در بازار خودرو، واردات خودرو CS35 وارد کند. خودرویی که با استقبال خوب مصرف‌کنندگان ایرانی مواجه شد، تا جایی که مسئولان سایپا را برای راه‌اندازی خط تولید آن در کاشان مجاب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
با گذشت حدود یک سال سایپا شاسی بلند CS35 محصول چانگان چین را در ایران بومی‌سازی می کند، مونتاژ CS35 در کاشان شروع شده است و به گفته مسئولان سایپا تولید آن از نیمه خرداد آغاز می شود.

CS35 کراس‌آور دارای امکانات‌ بیشتری نسبت به دیگر کراس‌آورهای چینی است، همچنین قیمت مناسب آن نسبت به خودروهای دیگر باعث شده است تا خیلی از کارشناسان خودرو معتقد باشند که از استقبال خوبی در بین مردم برخوردار خواهد شد.

فریبرز شهباز، مدیر عامل سایپا کاشان در این باره گفت: کارشناسان این مجموعه پس از مدت‌ها مطالعه و بررسی شرکت‌های خودروسازی چینی به این نتیجه رسیده‌اند که این گروه نسبت به سایر خودروسازها از عملکرد بهتری برخوردار بوده‌اند بر همین اساس شرکت چانگان به عنوان شریک تجاری سایپا انتخاب شد. این شرکت چینی شریک تجاری خودروسازی فورد است و در بازارهای بین‌المللی از اعتبار خوبی برخوردار است.

مدیرعامل سایپای کاشان تصریح کرد: هم‌اکنون خودروی CS35 به صورت آزمایشی در این مجموعه در حال تولید است و مطابق برنامه‌ریزی قرار است امسال چهار هزار دستگاه از آن تولید شود.

وی با بیان اینکه این خودرو در 8 رنگ متفاوت تولید می‌شود، ادامه داد: برای سال اول تولید 21 درصد از قطعات داخلی و در سال دوم 40 درصد از قطعات داخلی استفاده خواهد شد.

شهباز ادامه داد:‌ ما برای گرفتن تست بازار این خودرو سال گذشته 1500 دستگاه وارد کردیم که با استقبال خوبی روبه‌رو شد. آن زمان به علت وارداتی بودن این خودرو قیمت آن 85 میلیون تومان بود که امروز باتوجه به تولید داخلی آن قرار است با قیمت 62 میلیون تومان عرضه شود و امیدواریم در نیمه خردادماه اولین سری خودروهای تولیدی تحویل داده شود.

مدیرعامل سایپای کاشان همچنین در مورد مذاکرات این مجموعه با سیتروئن فرانسه گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد و مدیران ارشد سایپا باید نتایج آن را اعلام کند اما چیزی که من می‌توانم بگویم این است که هنوز هیچ توافقی بین ما و سیتروئن یا رنو صورت نگرفته است و در صورتی که قراردادی امضا شود مدیریت ارشد شرکت اعلام خواهد کرد.

شهباز در مورد دیگر تولیدات مجموعه خودروسازی سایپای کاشان گفت: ما اکنون چهار خودروی پراید، تیبا، ساینا، CS35 را در این مجموعه تولید می‌کنیم اما مذاکرات و برنامه‌ریزی‌هایی برای محصول جدیدی به اسم EADOدر حال انجام است. این خودرو نیز از محصولات شرکت چانگان است و تعدادی از آنها را نیز وارد کردیم اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم. چیزی که من می‌توانم با اطمینان بگویم این است که در سال جاری باز هم خودروهای جدیدی نیز در این مجموعه تولید خواهد شد.

به گزارش آنا، وی افزود: با تولید خودروهای جدید بخشی از توان ما معطوف به تولید این نوع خودرو خواهد شد و این تصمیم مدیریت ارشد خواهد بود که ما از تولید خودروهای قدیمی خود کم کنیم یا به ‌طور کامل آنها را تعطیل کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
1
خیانت است که از چین در ایران ماشین بومی سازی بشه در این دوران. مردم ایران باید چوب ندانم کاری این مدیران را همیشه بخورند
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
2
سلام .انشاا..بومی سازی شاسی بلند CS35 مثل خوروی ملی نباشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین