کد خبر: ۳۶۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

گزراش المانیتو از ادامه تلاش‌های خصمانه قانونگذاران آمریکا علیه ایران

یک پایگاه خبری تحلیلی گزارش داد: قانونگذاران هر دو حزب در کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته برای ارائه یک طرح جامع علیه ایران با یکدیگر همکاری کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
قانونگذاران از هر دو حرب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا یک قانون جامع علیه ایران به بهانه حقوق بشر، آزمایش‌های موشکی بالستیک و دیگر فعالیت‌ها تدوین کنند. این استراتژی می‌تواند توضیح این مسئله باشد که چرا طرح تمدید تحریم‌های ایران در بخش انرژی که پایان سال جاری منقضی می‌شود، در طول 11 ماه گذشته باوجود حمایت هر دو حزب از تصویب آن، تاکنون پنهان مانده است.

رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکایی که از مخالفان سرسخت برجام بوده است به المانیتور گفت: احساس من درباره حزب جمهوری‌خواه این است که رهبری این حزب تنها به تمدید قانون تحریم‌های ایران بدون وضع تحریم‌های بیشتر راضی نخواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المانیتور، وی که یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا است، به همراه سناتور کورکر رییس این کمیته چندین ماه برای وضع تحریم‌های ضد ایرانی بیشتر تلاش کرده است.

کورکر به المانیتور گفت که این تلاش‌ها به موفقیت نزدیک شده است.

منندز در مصاحبه با المانیتور افزود: مطمئناً من می‌خواهم که این کار (تمدید قانون تحریم‌های ایران) انجام شود اما اگر به تهیه یک بسته تحریمی بزرگتر منجر شود، آن وقت خوب خواهد بود.

منندز علاوه‌براین، درباره گزارش اخیر مجله «نیویورک‌تایمز» که در روزهای گذشته به جنجال‌های گسترده در میان مخالفان برجام در آمریکا منجر شده هم واکنش نشان داد و گفت که مقاله نیویورک‌تایمز باعث ایجاد تحرک بیشتر در میان قانونگذاران مخالف و منتقد توافق هسته‌ای شده است.

مجله نیویورک‌تایمز هفته گذشته در گزارشی درباره زندگی بن رودز، مشاور نزدیک اوباما در ارتباطات استراتژیک، فاش کرده بود کاخ سفید برخی از روایت‌های مربوط به برجام را با هدف بازارگرمی درباره این توافق هسته‌ای وعرضه آن به کنگره ارائه کرده است.

نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داده است که کاخ سفید با اتکا به مهارت‌ها و توانمندی‌های بن‌رودز در جهت دادن به افکار عمومی در عصر رسانه‌های مجازی، رسانه‌ها را به سمت ارائه گزارش‌های مثبت و تأییدگرانه درباره برجام سوق داده و از طرح مباحثات روشنگرانه‌ای که می‌توانست به ارتقاء این توافق به زعم طرف آمریکایی منجر شود، جلوگیری کرده است.

منندز تاکید کرد: به‌طور قطع برخی از ما قبل از آنکه مصاحبه رودز علنی شود هم در این باره نگران بودیم، اما اکنون در فاصله‌ای بسیار نزدیک با رسیدن به یک بسته تحریمی غیرهسته‌ای قرار داریم.

به گزارش المانیتور، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز به‌طور مشابهی در حال نشان دادن تمایلاتشان برای اقدامی علیه ایران هستند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز 9 ماه مه در مقاله‌ای در نشریه ایندیپندنت ریویو نوشت: پیش از اتمام دوره کاری‌ رئیس‌جمهور باید هر کار ممکنی را برای جلوگیری از اعطای امتیازات بیشتر به ایران انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، اد رویس عضو جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و الیوت انگل عضو ارشد دموکرات این کمیته، چندین ماه است که در حال همکاری برای تهیه یک بسته تحریمی مشابه با مجلس سنا هستند.

این دو قانونگذار پیش از این گفته بودند که امیدوارند طرح مذکور را همزمان با کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک در ماه مارس آماده کنند اما انگل اکنون می‌گوید این زمان‌بندی صحیح نبوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین