کد خبر: ۳۶۷۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

آب پردیس جاری می‌شود؟

متقاضیان مسکن مهر پردیس امیدوارند تا سه ماه آینده که قرار است ایستگاه پمپاژ آب به بهره‌برداری برسد گره تامین آب فاز 11 در وسط مسابقه طناب‌کشی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو کورتر نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
در حال حاضر بیش از 30 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس آماده است، اما آب ندارد که مدیرعامل شهرهای جدید، مقصر این ناهماهنگی را وزارت نیرو معرفی می‌کند.

با این‌که بیش از این 1.5 سال از تکمیل تصفیه‌خانه آب شهر پردیس می‌گذرد اما هنوز خبری از رسیدن آب به درون لوله‌ها نیست. البته شرکت عمران شهرهای جدید سه بار می‌خواست محله "ایرانشهر" را با آب کارگاهی افتتاح کند که مدیرعامل آبفای استان تهران از این اقدام جلوگیری کرده است.

اما مدیرعامل شهرهای جدید، مقصر نبود انشعابات را عدم همکاری وزارت نیرو می‌داند. محسن نریمان می‌گوید: ما 700 میلیارد تومان بیش از وظایفمان برای انشعاب آب پردیس به وزارت نیرو پرداخت کرده‌ایم که این مبالغ در رابطه با تامین تاسیسات آب، فاضلاب، تصفیه‌خانه و انتقال آب بوده اما متاسفانه وزارت نیرو هیچ جدیتی نشان نمی‌دهد.

تامین آب مسکن مهر پردیس قرار بود به صورت سیار صورت بگیرد اما به دلیل مشکلات بهداشتی این کار منتفی شد و بر اساس آخرین گفته‌ها قرار است از روش دیگری که در آن خط انتقال وجود دارد، با بررسی و آزمایشی که توسط وزارت بهداشت در خصوص نحوه تأمین آب انجام می‌پذیرد این امر اجرایی شود.

در بخش 80 هزار واحدی پردیس که 4500 واحد محله ایرانشهر نیز جزو آن مجموعه است، اجرای ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و مخازن و شبکه توزیع آب و شبکه جمع آوری فاضلاب به عهده شرکت عمران شهر جدید پردیس است و نصب انشعاب آب و فاضلاب بعد از اجرایی شدن شبکه‌های آب و فاضلاب و تأمین آب در محل خروجی تصفیه خانه آب شهر پردیس، به عهده وزارت نیرو گذاشته شده است.

در همین راستا محمدرضا امیرکمالی - نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در اجرای زیرساخت‌های بخش آب، برق و فاضلاب مسکن مهر کشور با اشاره به مشکلی که در این خصوص وجود داشته و مورد بررسی قرار گرفته گفت: ایستگاه پمپاژ آب این 4500 واحد توسط شرکت عمران، شهر جدید پردیس اجرا می‌شود و هم اینک 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیاز به 2 تا 3 ماه زمان دارد.

به گزارش ایسنا، اما پردیس برای اسکان چه جمعیتی پیش‌بینی شده است؟ از ابتدا قرار بود 180 هزار نفر در پردیس ساکن شوند اما این شهر با یک اصلاحیه در شورای عالی شهرسازی معماری برای ایجاد مسکن مهر مواجه شد که حدود 320 هزار نفر به ظرفیت جمعیت‌پذیری آن اضافه کرد و هم‌اکنون افق جمعیتی این شهر حدود 530 هزار نفر است؛ در حالی که به اذعان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، پردیس تنها برای 50 هزار نفر آب دارد؛ این یعنی آبرسانی به پردیس از چالش‌های جدی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو خواهد بود.

بنابراین گزارش، منبع تامین‌کننده آب پردیس، سد لتیان و چاه‌های حاشیه رودخانه جاجرود هستند که ازطریق یک خط انتقال 900 میلی‌متری و سه مرحله پمپاژ انجام می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
آخه ما نفهميديم قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس ( معلوم نشد کی راست ميگه کی دروغ )
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین