کد خبر: ۳۶۷۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

هیات اقتصادی ایتالیا در راه ایران؛ برگزاری نخستین اجلاس «امبروزتی» در تهران

هیات اقتصادی «امبروزتی» برای برگزاری نخستین اجلاس مهم اقتصادی موسوم به «خانه اروپایی امبروزتی» میان ایتالیا و ایران امروز (شنبه) عازم تهران می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نخستین دوره از اجلاس مهم اقتصادی امبروزتی میان ایتالیا و ایران، روزهای دوشنبه و سه شنبه 27 و 28 اردیبهشت ماه در هتل اسپیناس تهران، توسط «خانه اروپایی امبروزتی/ The European House-Ambrosetti » برگزار می شود. 

سیستم های بانکی و مالیاتی و بیمه، برای توسعه روابط دوجانبه، امور زیربنایی و خودرو به عنوان ستون های توسعه شهری پیشرفته، همکاری موثر و رقابتی در بخش انرژی، همکاری در بخش تجاری و سرمایه گذاری به عنوان پایه برای ایجاد یک مشارکت استراتژیکی میان دو کشور، گردشگری و فرهنگ به عنوان میراثی بدون محدودیت و پایه ریزی آینده روابط، از جمله موضوعات این نشست مهم اقتصادی میان ایران و ایتالیا است. 

گروه امبروزتی، ایران را کشوری پیشرو و نقطه دسترسی به یک منطقه بسیار مهم و استراتژیکی با توان بالقوه عظیم فرهنگی و اقتصادی و همچنین دروازه ورود به اروپا برای تمام کشورهای اطراف که به دریا دسترسی ندارند، محسوب می کند و از این رو با هدف برگزاری این اجلاس مهم سیاسی و اقتصادی در تهران، قصد ایجاد یک جامعه منحصر به فرد و با نفوذ رهبران تجاری و سیاستگذار را دارد که توان شکل دادن به روابط میان دو کشور ایران و ایتالیا را داشته باشند. 

گروه امبروزتی با تاکید بر اینکه ایران و ایتالیا دارای روابط طولانی اقتصادی و سیاسی هستند، اعلام کرد: ایران و ایتالیا هم افزایی هایی دارند که می تواند به سود هر دو کشور باشد اما روابط استراتژیکی، اقتصادی و تجاری آنها موانعی دارد. به همین دلیل گروه امبروزتی قصد دارد رابطه ای دوستانه و مشارکتی با ایران، از طریق برگزاری اجلاسی سالانه در سطح بسیار بالا، ایجاد کند. 
این اجلاس با دعوت از مدیران شرکت های اصلی ایتالیایی و ایرانی، بر روی چالش های بزرگ مربوط به توسعه اقتصادی و تجاری میان دو کشور متمرکز خواهد بود. 

در این اجلاس، در خصوص روابط میان ایران، اروپا و ایتالیا در چارچوب کنونی ژئوپلیتیک و اقتصادی، نقش سیستم بانکی و مالی، آینده انرژی و صحنه استراتژیکی ایران و منطقه، ساختارهای تحرک و راهروهای منطقه ای، مراکز فروش و تجاری؛ مناطق همکاری بحث ها و گفت گو خواهد شد. 

این گروه درصدد برقراری مجدد روابط دوستانه و همکاری با ایران از طریق برگزاری یک رویداد سالانه در سطح بسیار بالا و ادامه دار با هدف ایجاد بستری برای سنجش و تعامل میان رئیسان شرکت ها و نهادهای ایتالیایی و ایرانی به منظور تحکیم و تقویت روابط استراتژیک، اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است. 

'پائولو بورتزاتا' مسئول طرح های بین المللی امبروزتی اخیرا اظهار داشت: «برجام» معرف یک نقطه عطف اساسی برای آغاز یک دوره از روابط مثبت میان کشورهای غربی و ایران است. ما عقیده داریم ایتالیا باید نقشی محوری در این بازی، ایفا کند. 

بحث در این نشست در خصوص یک سری موضوع های کلیدی از جمله سیستم بانکی و مالی، انرژی (نفت و گاز و انرژی قابل تجدید و غیره) ، چالش ها و فرصت ها در بخش های تولیدی بویژه ماشین آلات، تاسیسات و خودرو خواهد بود. 

گروه امبروزتی همه ساله یک همایش مهم بین المللی سیاسی و اقتصادی در'چرنوبیو' درشمال ایتالیا با حضور سران دولت ها، نمایندگان عالی نهادهای اروپایی، وزیران، اقتصاددانان، برندگان جایزه نوبل، صاحبان صنایع، کارآفرینان، مدیران ارشد وکارشناسان سراسر جهان برگزار می کند. 

شرکت کنندگان در این همایش سالانه به مدت سه روز به بحث و تبادل نظر درباره چشم اندازهای اقتصادی و موضوع های تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی و بطور کلی جامعه مدنی می پردازند. 

دراین همایش، که نخستین دوره آن درسال 1975 میلادی برگزار شد، کارشناسان ازطریق دیدارها، گفت وگو ها، معرفی تحقیقات و کارگاه آموزشی درخصوص سناریوی اقتصادی وژئوپلیتیک اروپا و جهان بحث و تبادل نظر می کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین