کد خبر: ۳۶۷۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

دستگاههای امنیتی می‌توانند مقابل خودسری‌‌ها بایستند

سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی دارای قدرت بالایی است و ما مطمئن هستیم که این نیرو می تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند و در این مورد هم می تواند در مقابل این خودسری ها بایستد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علی سبحانی در گفت و گو با جماران، گفت: با این وجود متاسفانه نیروهای خود سر همچنان کارهایی را انجام می دهند که هزینه های آن را مردم می پردازند و ما هنوز قضیه حمله به سفارت عربستان را از یاد نبرده ایم که این افراد با خودسریهای خود چه هزینه سنگینی را بر نظام و مردم تحمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این حمله منجر به این شد که عربستان سعودی که در سیاست منطقه در موضع ضعف بود، از این اتفاق بهره برداری کند و به معادلات برگردد و به جمهوری اسلامی لطمه هایی را وارد کند.  بعد از این اتفاق بود که عربستان برای اولین بار توانست در کنفرانس کشورهای اسلامی مصوبه ای را بر علیه ایران به تصویب برساند.

معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات با اشاره به احتمال حرکات خودسرانه در مراسم روز 14 خرداد گفت: تنها نگرانی ما در مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) در 14 خرداد امسال  این است که نیروهای تندرو، خودسر و افراطی حرکات ناهماهنگ و غلطی را انجام دهند  که نظام مجبور باشد هزینه آن را بدهد.

سبحانی در خصوص بی نظمی هایی که عده ای در چند سال اخیر در خلال مراسم بزرگداشت حضرت امام(س) انجام می دهند، اظهار کرد: مسئله افراط گرایی و رفتارهای ناهنجار و غیر قابل قبول در این چند سال آنقدر زیاد بوده است که حتی آقای انصاری و مسئولین ستاد بزرگداشت امام  را نگران کرده است.

وی ادامه داد: آقای انصاری با توجه به اطلاعاتی که دارند لازم دانستند به همه دستگاه های اجرایی، انتظامی، امنیتی و نظامی و همچنین کسانی که این اتفاقات را رغم می زنند تذکر و هشدار بدهند.

سبحانی اضافه کرد: به نظر می رسد این تذکر لازم بود تا توجه بیشتری به این مسائل شود و نیروهای امنیتی دقت و تلاش بیشتری در این رابطه داشته باشند تا اتفاقی ناگوار، اهانت و بی نظمی در مراسم امسال  رخ ندهد.

این دیپلمات سابق در ادامه با بیان این که حضرت امام(س) همیشه نماد وحدت این انقلاب بوده است و کماکان تأثیرش در وحدت این جامعه تاثیر جدیی خواهد بود، گفت: این گونه اتفاقات باعث لطمه زدن به جایگاه وحدت بخش امام و نیروهای انقلاب می شود.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در چند سال اخیر در حاشیه مراسم رخ داده است در مقابل هدف های امام برای متحد کردن، تقویت قدرت و اندیشه امام بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی در مراسم امسال به شکل جدی مراقب تحرکات نیروهای تند رو باشند، چرا که ما به دلیل وجود همین نیروها نگران این نیستیم که عناصر ضد انقلاب بتوانند اقدامی انجام دهند.

 سفیر سابق ایران در لبنان ادامه داد: تنها نگرانی این است که نیروهای تندرو، خودسر و افراطی حرکات ناهماهنگ و غلطی را انجام دهند و آن وقت نظام مجبور باشد هزینه آن را بدهد.

وی در پایان افزود: و باز ما فراموش نکرده ایم چه اتفاقاتی درحرم مطهر امام(س) در حین سخنرانی یادگار گرامی ایشان در سال 89 رخ داد و دیدیم که این اتفاق چه لطمه سنگینی به حیثیّت و وحدت نظام زد و خوراک رسانه های صهیونیستی و ضد انقلاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین