کد خبر: ۳۶۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

پایان حمله‌های مردان نقابدار به خانه‌های شمال تهران/ سارقان زورگیر را شناسایی کنید

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت هفت سارق خشن که با حمله به خانه های شمال تهران زورگیری از ساکنان و سرقت اموال آنان کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، در ساعت 20 روز سیزدهم بهمن ماه سال گذشته یک فقره سرقت به‌عنف از خانه‌ای ویلایی در خیابان فرشته - خیابان تختی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد، که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه از اهالی منزل مشخص شد که چند مرد با تهدید چاقو و قمه با صورتی پوشیده وارد خانه شده و پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش اقدام به سرقت مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی 120 میلیون تومان کرده و در حالیکه در ادامه سرقتشان قصد خارج کردن یک گاو صندوق از محل را داشتند ، همسایه‌ها و اهالی متوجه حضور آنها در محل شده و به ناچار با رها کردن گاوصندوق از محل متواری شده‌اند .

پایان حمله‌های مردان نقابدار به خانه‌های شمال تهران/ سارقان زورگیر را شناسایی کنید

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به‌عنف از منزل و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدودا ساعت 19 بود که به‌همراه همسرم در خانه حضور داشتیم، همسرم در آشپزخانه در حال آشپزی بود و من هم مشغول تماشای تلویزیون بودم که ناگهان در ورودی خانه باز شد و چهارمرد نقابدار وارد خانه شدند. سه نفر از آنها با من درگیر شدند و مرا به زمین کوبیده و دستان و دهانم را بسته و در ادامه به شدت شروع به زدن من کردند و نفر چهارم نیز به سراغ همسرم رفت و با تهدید کشتن من و همسرم، درخواست رمز گاوصندوق را کردند اما من حاضر به دادن رمز به آنها نشدم . که آنان تصمیم گرفتند گاو صندوق را نیز با خودشان ببرند. به همین علت چند نفر دیگر نیز به آنها اضافه شده و شروع به بردن گاوصندوق به داخل حیاط کردند، آنها قصد داشتند تا گاوصندوق را با خودرو سواری آزرا بنده از خانه خارج کنند که گاوصندوق در داخل ماشین جای نگرفت . در همین زمان تعدادی از همسایگان با مشاهده تعدادی مرد نقابدار در داخل حیاط خانه متوجه سارق بودن آنها شده و سارقان نیز با نامساعد دیدن شرایط صرفا با سرقت مقداری وجه نقد و طلا و جواهرات متعلق به همسرم از محل متواری شدند اما موفق نشدند که گاوصندوق را با خود ببرند .

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف خانه خیابان فرشته ، سرقت مشابه دیگری این‌بار در خیابان آفریقا به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی ، این پرونده نیز برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته که به‌همراه همسر و دخترش در زمان سرقت در خانه حضور داشتند، در خصوص سرقت منزلش توسط چند سارق نقابدار به کارآگاهان گفت: ساعت 21 بیست و پنجم بهمن ماه سال 94 متوجه صدایی در راهرو خانه شدم، دخترم از پشت چشمی در ورودی در حال نگاه کردن به داخل راهرو بود که ناگهان در خانه با شدت و صدای زیادی باز شد و شدت آن به حدی زیاد بود که در خانه پس از برخورد با صورت دخترم و ایجاد جراحت شدید بر روی صورتش، وی را به زمین زد و در ادامه سه مرد نقابدار قمه به دست ، وارد خانه شدند. آنها ابتدا اقدام به زدن اسپری اشک آور به چشمان ما کرده و در ادامه ، دست و پای هر سه نفرمان را بستند و پس از بریدن طلا و جواهرات دستان همسر و دخترم ، ما را داخل یکی اتاق ها محبوس کرده و مقداری وجه نقد و همچنین مقداری از طلاهای همسر و دخترم را که در یکی از کمدها نگهداری می شد نیز سرقت کرده و به سرعت از خانه خارج شدند. حدودا نیم ساعت از رفتن آنها گذشته بود که پسرم به خانه آمد و هر سه نفر ما را که با دست و پا و دهان بسته شده در داخل یکی از اتاق ها حبس شده بودیم، نجات داد.

در شرایطی که کارآگاهان با بررسی دو سرقت انجام شده اطمینان داشتند هر دو سرقت توسط یک گروه از سارقان انجام شده، اقدامات پلیسی را در دستور کار خود قرار داده و در ادامه موفق به شناسایی یک دستگاه پژو پارس مشکی رنگ شدند که بنابر اظهارات تعدادی از اهالی محل اولین سرقت در خیابان فرشته، با آن از محل متواری شده بودند .

کارآگاهان در اولین مرحله از شناسایی اعضای این گروه از سارقان خشن ، موفق به شناسایی اولین عضو گروه از سارقان به نام مسلم 24 ساله و در ادامه برادرش مرتضی 23 ساله در منطقه شهریار شده اما به منظور شناسایی سایر اعضای گروه، آنها را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار دادند.

پس از مدتی پنج عضو دیگر این گروه از سارقان به نام های محسن 23 ساله و یونس 25 ساله ، وحید 22 ساله ، سعید 27 ساله و کیانوش 31 ساله در کرج و مناطق کهریزک و قلعه حسن خان شناسایی و هر پنج نفر آنها در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین باره گفت: در تحقیقات اولیه متهمان صراحتا به سرقت به عنف منازل هر دو مالباخته اعتراف داشته اند.

داوود فرد با اشاره به انتشار بدون پوشش تصاویر هر هفت متهم و اعضای این گروه از سارقان خشن ، گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت های خشن ، تعدد متهمان و احتمال ارتکاب سایر جرایم خشن و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین دلیل از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
در ضد دیلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
1
در ضد دیلم بذارن جلوی آپارتمان دیگه دزدا باید برن سماق بمیکن
مثل باغ وحش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
1
همونطور که حیوانهای وحشی را تو باغ وحش میذارن پشت میله های قفس که حتی بچه های کوچولو هم بتونن از نزدیک بدون نگرانی تماشاشون کنن و لذت ببرن؟ حالا مردم هم باید در ضد دیلم بذارن جلوی آپارتمانشون که دیگه اعضای خانواده به جای تماشای تلویزیون یه کاسه تخمه بذارن جلوشون و در حال تشویق زورگیران خسته و عصبانی، فیلم اکشن واقعی تلاش زورگیران برای ورود را تماشا کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین