کد خبر: ۳۶۷۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

شگفتی پل غوطه ور رودخانه «بیل واتر»/عکس

بیل واتر، رود‌خانه کوچکی است که از دهکده بیل تا جنوب شهر دانبار در اسکاتلند جریان دارد. در این رود‌خانه پل کوتاهی وجود دارد که در جزر و مد بالا، غوطه ور به نظر می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه توریسم نوشت: بیل واتر، رود‌خانه کوچکی است که از دهکده بیل تا جنوب شهر دانبار در اسکاتلند جریان دارد. در این رود‌خانه پل کوتاهی وجود دارد که در جزر و مد بالا، غوطه ور به نظر می‌رسد.

این رودخانه به طول ۴.۵ کیلومتر و از «لاگیت بورن» و «ویتینگهیم واتر»، از میان دهکده جاری و نهایتاً به خلیج «بل هیون» سرازیر می‌شود. درست قبل از آنکه آب رودخانه در دریای شمال تخلیه شود، جریان کوچکی از آب زیر یک پل کوتاه پیاده‌گذر، جریان می‌یابد. در جزر و مد پایین، امکان عبور از پل وجود دارد. با این حال وقتی آب دریا بالا می‌آید، پل در میانه دریا غوطه‌ور به نظر می‌رسد و باعث شگفتی بازدید‌کنندگان می‌شود.

عکاسی از پل در جزر و مد بالا و هنگامی‌که روی آب غوطه‌ور به نظر می‌رسد، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگران و کسانی است که مدام به ساحل می‌روند. این ساحل از بل هیون تا شمال رود‌خانه «تاین» امتداد دارد. کناره‌های ساحل را تپه‌های شنی، دریاچه نمک و مراتع رنگارنگ و ایده‌آل برای پیاده‌روی، پیک‌نیک و حمام آفتاب گرفتن، در برگرفته است و منظره بسیار بدیعی را می‌توان از سراسر چهارمین پناهگاه ساحلی دامنه کوه آن، مشاهده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین