کد خبر: ۳۶۷۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
پس از گذراندن تمامی مراحل فنی و آزمایش‌های لازم

ایرانسل منتظر آغاز عملیاتی شدن ترابردپذیری است

ایرانسل پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل راه‌اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه، آماده اجرایی شدن این طرح از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور تمامی مراحل راه‌اندازی طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه را در شبکه خود در سراسر کشور با موفقیت به اتمام رسانده و منتظر انجام هماهنگی‌های لازم با سایر اپراتورهای تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات برای راه‌اندازی همزمان این طرح در کل شبکه و در سراسر کشور است.

ترابردپذیری شماره تلفن همراه یا MNP (Mobile Number Portability)، فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر کوچ کند. این فناوری قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از 70 کشور در دنیا به بهره‌برداری رسیده است.

پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورهای تلفن همراه را ملزم به ارائه این خدمت کرده و اجرای ترابردپذیری را شرط ارائه پروانه نسل‌های سوم و بالاتر به اپراتورها قرار داده بود. در همین راستا روز اول شهریور ۹۴ طی مراسمی تفاهم‌نامه طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه به امضای مدیران عامل اپراتورها رسید.

ایرانسل در آستانه 27 اردیبهشت ماه 1395 (روز جهانی مخابرات) آماده اجرایی شدن این طرح سراسری با روش ACQ/OR است تا مشترکان تمامی اپراتورها بتوانند پس از ممانعت‌های چندین ساله، از حق انتخاب،کیفیت، قیمت و تجربه بهتری بهره‌مند شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین