کد خبر: ۳۶۸۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
ایران سرشار از منابع طبیعی، می‌تواند سرآمد دیگران باشد

بهترین روش برای نجات کشور از نظر آیت‌الله هاشمی؛ اصلاح نگاه جهانیان به ایران و اعتماد مردم به‌نظام

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار مسؤولان، مدیران و جوانان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و جمعی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با تبریک اعیاد شعبانیه، به میلاد امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: میلاد منجی عالم بشریت را به همه منتظران واقعی تبریک می‌گویم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، باشگاه نخبگان و پژوهشگران را یک سرمایه واقعی برای کشور دانست و گفت: بهترین حالت برای هر کشوری رشد علمی و فنی است که می‌تواند آینده هر جامعه ضعیف و فقیری را بیمه کند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان این مطلب که «پژوهش‌ها باید نتایج کاربردی داشته باشند»، به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: 8 هزار آزمایشگاه ساها و 3500 کارگاه این دانشگاه در سراسر کشور در اختیار مخترعین و مبتکرین جوان است.

ایشان، کمک‌های مادی، ضمانتی و حمایتی دانشگاه آزاد را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: هر طرحی که به مرحله پایلوت برسد، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، شهرک شفا را از دیگر طرح‌های این دانشگاه دانست و گفت: هیچ مانعی در مسیر کارهای پژوهشگران نیست که نیازهای کشور را برآورده می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: علم و دانش، سرمایه‌‌های بی‌نظیر هر جامعه‌ای هستند و ایران از لحاظ امکانات، جغرافیا، منابع و مهمتر از همه نیروی انسانی کارآمد، زمینه جهش‌های علمی را دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که «جامعه چگونه خود را نجات دهد؟»، گفت: راهش را مردم ایران در انتخابات سال 92 نشان دادند که حضور در انتخابات بود.

ایشان با ارائه تحلیلی از نتایج انتخابات سال 92 و تداوم آثار سازنده آن در انتخابات اسفند ماه 94، گفت: اعتماد مردم به نظام و اصلاح نگاه جهانیان به مردم ایران، از دستاوردهای آن انتخابات و بهترین شیوه در مسیر نجات کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آگاهی مردم را سرمایه‌ای ارزشمند خواند و با اشاره به حضور زنان و جوانان در عرصه‌های مختلف، گفت: ایران به عنوان جامعه عالم، آگاه و هوشیار که سرشار از منابع طبیعی است، می‌تواند سرآمد دیگران باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطاب به نخبگان جوان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از شما به عنوان سرمایه‌های ملی حمایت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آغاز این دیدار، آقای دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های باشگاه ارائه کرد.

همچنین آقای محمدرضا بهرامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، آقای علی کاظمی تبریزی و خانم دکتر مریم اصلاحی از باشگاه پژوهشگران به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و راهکارها در خصوص مسائل سیاسی، ابتکارات و اختراعات پرداختند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین