کد خبر: ۳۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

ترامپ: در دوران ریاست‌جمهوری من جای انگلیس آخر صف نیست

دونالد ترامپ تاکید کرد در صورتی که به ریاست جمهوری برسد بر خلاف آنچه که اوباما گفته، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب نخواهد شد که لندن برای انعقاد توافق تجاری با آمریکا "در آخر صف قرار بگیرد".
آفتاب‌‌نیوز :
 دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در جدیدترین اظهاراتش گفت، برای وی هیچ فرقی نمی کند که انگلیسی‌ها در همه‌پرسی ماه آینده میلادی تصمیم به ترک اتحادیه اروپا و یا باقی ماندن در این اتحادیه بگیرند.

وی همچنین موضعی مخالف با اوباما که نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده بود اتخاذ کرد. اوباما چندی پیش گفته بود، اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، در زمانی طولانی‌تر به توافق تجاری جدید با آمریکا دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن،با این وجود دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای که قرار است روز دوشنبه از شبکه آی.تی.وی آمریکا پخش شود گفت: من فکر می‌کنم اگر اهل انگلیس بودم احتمالا تمایل داشتم کشورم به یک سیستم متفاوت بازگردد.

وی در پاسخ به این که آیا انگلیس در صورت رسیدنش به ریاست جمهوری در اول صف برای توافق تجاری با آمریکا قرار می‌گیرد گفت: من نمی‌خواهم تعیین کنم که انگلیس در جلوی صف یا هر جای دیگر صف باشد. منظور من این است که من می‌خواهم با هر کس عادلانه رفتار کنم اما از نظر من این که انگلیس در اتحادیه اروپا باشد یا نباشد فرقی ایجاد نخواهد کرد.

ترامپ گفت: من خطاب به انگلیسی‌ها می‌گویم که دست کم مطمئن باشید در زمان ریاست جمهوری من شما آخر صف نیستید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین