کد خبر: ۳۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

کانبرا برای بازگشایی دفتر تجارت استرالیا در ایران بودجه اختصاص داد

یک رسانه استرالیایی از اختصاص بودجه چهار ساله توسط دولت فدرال به منظور بازگشایی دفتر تجارت این کشور در ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، تارنمای 'داینامیک اکسپورت' روز دوشنبه نوشت: دولت فدرال استرالیا پنج میلیون و 300 هزار دلار در طول چهار سال آینده برای بازگشایی دفتر تجارت خود در ایران فراهم خواهد کرد.
'استیون سیوبو' ' وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا پیش بینی کرده است دفتر تجاری دائمی استرالیا در تهران نیمه دوم سال جاری میلادی در سفارت این کشور بازگشایی شود.

این دفتر با اعمال تحریم های غرب علیه کشورمان در سال 2010 بسته شد و اکنون کانبرا در حال برنامه ریزی برای راه اندازی آن در سفارت این کشور در تهران است.

برخی رسانه های استرالیا اسفند ماه گذشته پس از دیدار 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر تجارت و سرمایه گذاری و چند مقام بلندپایه دیگر این کشور اعلام کردند دفتر تجاری استرالیا در ایران بازگشایی می شود.

'داینامیک اکسپورت' استرالیا با اشاره به اینکه این دفتر بدنبال فرصت های تجاری با ایران و توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری نزدیک تر کانبرا - تهران خواهد بود، نوشت که 'استیون سیوبو' وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا اوایل سال جاری میلادی خبر بازگشایی این دفتر در تهران را اعلام کرد و گفت که ایران دارای ظرفیت های اقتصادی قابل توجهی برای صادرکنندگان استرالیایی است.

وی گفت که دولت استرالیا اکنون اطمینان دارد صنعت هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز توسعه می یابد و تحریم های غرب علیه این کشور لغو شده است.

'داینامیک اکسپورت' نوشت: ارزش مبادلات تجاری استرالیا با ایران در دوران تحریم به حدود 350 میلیون دلار در سال رسید و انتظار می رود پس از امضای توافقنامه هسته ای به طور قابل توجهی افزایش یابد.

وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا گفت که دفتر تجاری این کشور در تهران از فعالان اقتصادی برای فرصت های صادرات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، منابع، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و مدیریت آب حمایت می کند.

استرالیا تاکنون از دفتر خود در دبی برای حمایت از تجارت با ایران استفاده کرده است.
وی بخش معدن و تجهیزات معدنی، فناوری، خدمات و عرصه محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو را فرصت های ایجاد شده برای همکاری با ایران پس از لغو تحریم ها دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین