کد خبر: ۳۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
با حضور معاون رئیس جمهور ؛

با حضور نوبخت بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور افتتاح شد

بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشورصبح امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون وزیر نیرو، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان تهران به بهره برداری رسید.

این کارخانه و واحد تولیدی که اهمیت فراوانی در حوزه توسعه صنعت برق دارد، در فضایی بالغ بر ۱۳ هکتار احداث شده است. بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور با هدف تامین نیاز به ترانسفورماتور در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع و همچنین توسعه صادرات و اشتغال، در شهر پرند و با سرمایه گذاری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سالانه در بزرگترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور ۲۲ هزار و ۵۰۰ ترانس تولید خواهد شد که این تعداد ترانس برابر با ۴ هزار مگاولت آمپر است.

همزمان با افتتاح این سایت جدید تولیدی شرکت ایران ترانسفو، بیش از ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شدند.

با بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه ترانسفورماتور توزیع کشور ضمن جلوگیری از خروج سالانه  ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور، با صادرات تولیدات این کارخانه بیش از شش میلیون دلار ارز وارد کشور خواهد شد.

تولیدات این کارخانه علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، در حال حاضر به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان صادر می‌شود.

بنابر این گزارش در این مراسم علاوه بر محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور فرهاد دژپسند معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، غلامرضا شافعی،معاون وزیر نیرو،یوسف صدیقی، مسولان کارخانه ایران ترانسفو و جمعی از فعالین اقتصادی حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین