کد خبر: ۳۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰

معاون قوه قضاییه: افرادی که به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کنند نسبت به قانون بی‌اطلاع‌اند

معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید اقدامات مناسبی در حوزه‌ی ارتباطات صورت گیرد و دولت در این راستا فعال‌تر عمل کند و اجازه ندهند که این همه زمینه جرم فراهم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در حاشیه‌ی همایش ملی وضعیت حال و آینده حقوق ارتباط و رسانه در ایران که عصر دوشنبه در دانشگاه شهید علامه برگزار شد در پاسخ به سوالی در رابطه با دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با برخی از اعضای فرقه‌ی بهاییت گفت: این اقدام خطا بوده و هیچ‌توجیهی ندارد. آیت‌الله هاشمی رفنسجانی نیز اظهار داشته‌اند که این حرکت حرکت اشتباهی بوده است لذا بهتر است به این موضوع پر و بال داده نشود.

خبرنگار دیگری درباره‌ی فعالیت برخی از افراد به عنوان مدلینگ و پوزر عروس در برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: حقوقی‌ها بیدار شوند و قوانین مناسب در این رابطه را وضع کنند. ما در این زمینه با کمبود شدید قانون روبه‌رو هستیم و به طور کلی مسائلی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد با کمبود قانون مواجه است.

او ادامه داد: ما در رابطه با بسیاری از اتفاقات حکم حقوقی روشنی نداریم. باید مصادیق مجرمانه‌ی این‌گونه رفتارها تعریف شود و متأسفانه قوانین موجود کافی نبوده و مهم‌تر از این مسائل بحث پیشگیری است.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: باید اقدامات مناسبی در حوزه‌ی ارتباطات صورت گیرد و دولت در این راستا فعال‌تر عمل کند و اجازه ندهند که این همه زمینه جرم فراهم شود.

صادقی گفت: بسیاری از افرادی که در این گونه شبکه‌های اجتماعی به عنوان مدلینگ فعالیت می‌کنند نسبت به قانون بی‌اطلاع هستند. البته این موضوع دلیل بر آن نیست که افراد بی‌محابا و بدون اطلاع از قانون وارد هرگونه عرصه‌ای شوند. لذا بهتر است ابتدا موازین حقوقی را شناسایی کنند و بعد نسبت به این گونه فعالیت‌ها اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین